Bukefalos 28 år!

Mitt inspirationsrum

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk att jag inte tidigare har förstått att jag behövde ett inspirationsrum! :)

Jag har kommit en bit på väg med rummet nu. Det är inte riktigt färdigt än, men tillräckligt för att jag har börjat yoga i det i alla fall. Och det är skönt!

Jag kan ju ha lite… eeeeehh... “problem med motivationen” ibland. :angel: Egentligen har jag velat komma igång med yoga/meditation hemma i flera år. Eller rättare sagt har jag vetat rent logiskt att jag borde komma igång med att yoga/meditera, för min hälsas skull. Jag har gjort några halvhjärtade försök, det har jag. Men det har aldrig hållt i sig. Det har inte känts bra och jag har bara hittat problem och hinder, och så har det runnit ut i sanden.

Men nu när jag har skapat en dedikerad plats att yoga på så känns det annorlunda. Jag tycker om att vara i rummet, det känns roligt och bra att vara där och jag tycker om känslan jag får därinne. Så för tillfället är jag inne i ett läge där jag längtar efter de dagliga yogapassen. Och det är ju jättebra! Så långt har jag aldrig kommit förut. Visst förstår jag att jag kommer att komma ur det här läget också, och att jag måste hitta något sätt att ta mig igenom det motstånd som förmodligen kommer att komma. Men jag får passa på att njuta när det är som det är nu.

Tänk vad ett inspirationsrum kan göra!... ;)

Det är som sagt inte färdigt ännu, och det är ju väldigt individuellt vad vi tycker är inspirerande… :p Dessutom var jag tvungen att anpassa mig efter moraklockan och allmogeskåpet som redan stod därinne. Men såhär har det blivit hittills:

Till vänster på väggen hänger ett snöre med spegelstjärnor. Det är en helt underbar grej som jag blev alldeles kär i och som jag ska hänga upp framför/brevid fönstret. Dels är den som ett lod som jag kan tänka mig går genom min kropp för att centrera mig, dels så sprider den ljus genom att det blir solkatter i hela rummet när den sakta rör på sig av värmen. Det ligger också en vit tiger på golvet som jag räddade från att bli kastad på soptippen av en barnfamilj. Man slänger inte en tiger! Han är jättefin - inga fläckar eller hål eller nånting och funkar som kudde. :)
inspirationsrum1.jpg


IKEA hade väggdekorationsfjärilar man kunde klistra fast på väggen, och dom tycker jag är alldeles underbara!
inspirationsrum2.jpg


Sedan blev det ett litet "altare" som jag är vänd mot när jag yogar. Sju öppna ljuslågor, kanske som kan representera de sju chakrana? :) Och så en liten hund istället för en buddhastaty. :D
inspirationsrum3.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var lite roligt att läsa Magianas blogginlägg (förlåt dagboksinlägg) om balans mellan allt man vill göra och allt man måste göra...
Svar
1
· Visningar
1 166
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 557
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit mindre än jag har velat den sista tiden. Skrivandet är ju så välgörande för mig, jag skulle gärna vilja skriva mer...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp