"Mitt livs stora kÀrlek"

Ja jag lever med honom! 😍
Jag trodde lĂ€nge att en av mina första pojkvĂ€nner verkligen var mitt livs kĂ€rlek och har haft flera förhĂ„llanden efter det, tom varit sambo x flera - MEN NU ska jag sĂ€ga dig, nu har jag sedan vi först trĂ€ffades fĂ„tt uppleva en helt ny dimension av tillit och tilltro, det Ă€r helt fantastiskt och jag kĂ€nner mig Ă€lskad och tacksam, varje dag! đŸ™đŸ»
KÀnner esakt samma för min sambo. Haft en kille i ett förhÄllande i 6 Är som jag Àlskade och trodde det va rÀtt. Men inte alls samma kÀnsla. GÄr inte att beskriva.
 
Visst Àr det sÄ att vissa aldrig upplever det som kallas romantisk kÀrlek, men att uttrycka sig som du gör hÀr lÄter i mina öron som att vi alla har ett förutbestÀmt öde som vi inte kan pÄverka.
Jag skrev aldrig att det Àr "förutbestÀmt öde", utan bara att det Àr sÄ jag tror att det Àr i livet. Vissa har det bra, andra har det inte sÄ bra. Vissa Àr rika, andra kÀmpar hela livet men dör ÀndÄ utfattiga. Det Àr inte "ödet", det Àr bara livets gÄng.
 
Just nu kÀnns det som att jag har hittat den och lever med den, och i nulÀget kan jag inte tÀnka mig att dela mitt liv med nÄgon annan. Det innebÀr dock inte att jag inte Àr medveten om att det hÀr kan Àndras lÀngre fram i tiden - jag har trots allt (förhoppningsvis) en 50-60 Är kvar att leva! SÄ nej, jag har svÄrt att sÀga att jag tror pÄ att det bara finns en enda "mitt livs kÀrlek", Ätminstone nu medan jag fortfarande Àr hyfsat ung.
 
Jag tror det finns flera. Hade varit bra sorgligt om det bara finns en.
Sen tror jag precis som nÄgon annan skrev att det Àr olika beroende pÄ vart man Àr livet.
Han jag trÀffar nu hade inte tilltalat mig alls för 10 Är sedan tex.
 
Jag tror att mÄnga olika personer kan vara ens stora kÀrlek beroende pÄ var man befinner sig i livet och vad man ser som viktigast i en relation. Plus att man Àlskar varje individ pÄ sitt sÀtt, sÄ man Àlskar inte nödvÀndigtvis nÄgon partner mindre bara för att kÀrleken Àr annorlunda mot nÄgon man varit med tidigare, till exempel. TÀnk vad hemskt om man av alla biljoner mÀnniskor bara skulle ha en enda som Àr rÀtt för en, och kanske aldrig ens fÄ trÀffa henom. :nailbiting:.

Tycker att du beskrev det sÄ bra! Mitt ex var min stora kÀrlek, och mitt livs kÀrlek dÄ. Idag vÀrdesÀtter jag andra saker i en relation och tycker att maken Àr mitt livs kÀrlek.. :love:
 
Ja och nej. Det Àr förstÄs orimligt att det skulle finnas en och endast en för alla, och jag tror att jag personligen skulle kunnat leva ett ganska lyckligt liv med och Àlska ganska mÄnga, om omstÀndigheterna hade fallit sig sÄ. MEN rimligtvis Àr det bara en av dessa som kan passa allra bÀst, och jag tror faktiskt att det Àr en hyfsat god chans att jag har hittat den bÀste för mig :o. Jag har aldrig trÀffat nÄgon som Àr i nÀrheten av att vara en sÄ bra matchning för mig, han Àr mycket mer Àn vad jag hade hoppats pÄ eller ens tÀnkt pÄ att ha pÄ min "kravlista". Men oavsett om det finns nÄgon annan dÀr ute som hade kunnat matcha mig bÀttre eller ej sÄ Àr min nuvarande sambo mitt livs stora kÀrlek, för om inget vÀldigt oförutsett hÀnder kommer jag att leva resten av livet med honom och inte ge nÄgon annan en chans :).
 
". Men oavsett om det finns nÄgon annan dÀr ute som hade kunnat matcha mig bÀttre eller ej sÄ Àr min nuvarande sambo mitt livs stora kÀrlek, för om inget vÀldigt oförutsett hÀnder kommer jag att leva resten av livet med honom och inte ge nÄgon annan en chans :).
Varför inte?
 
För kanske 30 Ă„r sedan, dĂ„ jag arbetade i Ă„ldringsvĂ„rden, trĂ€ffade jag pĂ„ en gammal kvinna. Hon var runt 90, dĂ„. Hon var ocksĂ„ FRÖKEN. Titeln var mycket viktig.

Det visade sig att hon hade varit kÀr en gÄng i ungdomen, i en gift man. "Och man vill ju inte gÄ emellan man och hustru", som hon sa.

PÄ grund av den kÀrleken, hade hon adrig mer blivit kÀr. Inga romantiska historier alls.

Tron pÄ Den Enda KÀrleken. Inte sÄ dÀr jÀttekonstruktivt för livskvaliteten. Kvinnan grÀt nÀr hon pratade om det.
 
Jag tror pÄ det ibland. Mina pÀron Àr efter snart femtio Är vansinnigt förÀlskade.
Det har aldrig varit kriser eller brÄk eller hÄrda ord. Men massa ömhet och respekt.
Receptet tror jag Àr jÀmstÀlldhet och att bÄda har ett eget liv och egna vÀnner som ibland knyts in i ett stort socialt nÀtverk.
De respekterar varandras intressen som ibland ter sig överdrivna för utomstÄende.
Jag vet att de behöver det dÄ bÄda vill trÀna massor och sen nördar pÄ helt andra saker.
För egen del sÄ har det kört i diket totalt massor med gÄnger. Ibland har jag tÀnkt för att det beror pÄ att jag sett hur det kan vara. SÄ minsta uns av svartsjuka, gnÀll om vart mina pengar eller min tid gÄr eller tanken pÄ att jag skulle ha vissa Ätaganden för att jag Àr kvinna gör att jag lessnar direkt.
 
Jag har haft mitt livs stora kÀrlek och förlorat den. Jag har trÀffat mÄnga mÀn efter det men aldrig Àlskat nÄgon som jag Àlskade honom. Tack och lov har Àven mina kÀnslor med tiden dött men Àven om jag aldrig Àlskat nÄgon efter det har jag ju varit kÀr och Àven sambo sedan det tog slut för lÀnge sedan.

Jag har svÄrt att bli kÀr, det hade jag redan innan men jag tror inte direkt att det blev lÀttare efter att ha blivit djupt sÄrad. Jag trivs nog bÀst som singel. :)
 
NÀr jag var yngre hade jag kunnat bli tillsammans med mÄnga fler Àn idag. Jag var omedvetet inne pÄ att anpassa mig efter partnern. SÄledes fanns det mÄnga potentiellt intressanta. Idag trivs jag bra med mig och mitt liv och det Àr inte viktigt att hitta en ny partner. AlltsÄ Àr jag mycket, mycket mer 'krÀsen' nu. Hittar jag nÄn intressant - fine. Men verkligen fine ocksÄ om jag inte gör det. Det finns ju andra relationer Àn just monogam tvÄsamhet.
 
Jag tror att det Àr skillnad pÄ att det bara finns en enda riktig kÀrlek och mitt livs stora kÀrlek.
Jag tror definitivt inte att det bara finns en enda jag tror att det kan finnas jÀttemÄnga eller kanske ingen.
Men jag tror att jag har hittat och förlorat mitt livs stora kÀrlek och att det inte kommer finnas nÄgon som kan mÀta sig med det men det betyder inte att jag inte skulle kunna Àlska nÄgon annan igen. Bara pÄ ett annat sÀtt.
 
För kanske 30 Ă„r sedan, dĂ„ jag arbetade i Ă„ldringsvĂ„rden, trĂ€ffade jag pĂ„ en gammal kvinna. Hon var runt 90, dĂ„. Hon var ocksĂ„ FRÖKEN. Titeln var mycket viktig.

Det visade sig att hon hade varit kÀr en gÄng i ungdomen, i en gift man. "Och man vill ju inte gÄ emellan man och hustru", som hon sa.

PÄ grund av den kÀrleken, hade hon adrig mer blivit kÀr. Inga romantiska historier alls.

Tron pÄ Den Enda KÀrleken. Inte sÄ dÀr jÀttekonstruktivt för livskvaliteten. Kvinnan grÀt nÀr hon pratade om det.
SÄ fruktansvÀrt!
 
@Petruska nu nÀr jag tÀnker efter har jag ocksÄ trÀffat en sÄn kvinna. Hon var 94 tror jag. Hon hade varit anstÀlld pÄ en herrgÄrd dÀr mannen i huset och hon hade haft nÄt som nÀstan liknade en affÀr. Men han var gift sÄ hon fick helt enkelt vara utan tÀnkte hon.
 
Jag hoppas att det finns mer Àn en för alla, jag har dock aldrig hittat dem. Jag upplever att jag har svÄrt att bli kÀr, jag hoppas att jag kan hitta nÄgon som jag vill spendera mitt liv med. Det jag ser att mÄnga andra har jag jag önska mig och samtidigt vet jag att det i en del fall bara Àr yta.
 

Liknande trÄdar

Relationer Hur mycket Ă€r egentligen vĂ€rt att offra för kĂ€rlek? Är 38 Ă„r, har varit tillsammans med min pojkvĂ€n i ett Ă„r. Han bor 1 timmes bilfĂ€rd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 688
Senast: Ramona
·
Relationer Fundering efter att ha lÀst i en dagbokstrÄd och att en kollega frÄgade mig om jag menade det jag sa positivt. Vi mÀnniskor...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 611
Senast: Snowball
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nÄtt svar frÄn nÄgon klok mÀnniska med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite sjÀlv betoning pÄ lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 754
Senast: Mabuse
·
SamhÀlle Jag har valt att vara anonym pÄ grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 021
Senast: mars
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda nĂ„gon?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp