Miumius stora flytt-tråd

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare miumiu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 79
  • Visningar Visningar 7 927

Bukefalos 30 år!

Efter vad som känns som en halv evighet och tusen år av otålig väntan verkar det ändå som att det händer nånting och kugghjulen börjar röra på sig. Fortfarande inga kontrakt skrivna men det är i pipelinen dom kommande dagarna (?) / veckorna och det kan enligt högsta hönset "gå fort" när allt väl är påskrivet. Så denna tråden vill jag använda till att ventilera alla känslor jag har inför kommande flytt, vilket främst är positiva men såklart mycket stress och oro också. Framför allt vad gäller flytten av Kaj.

Vi trivs så himla bra där vi står nu och skulle gärna hitta nåt liknande i Jkpg, men det är liksom svårt att hitta stallplats innan man har hittat boende och vi vet ju faktiskt inte exakt vart vi kommer bo ännu. Men vi letar boende mellan Bankeryd och Tenhult ungefär. Jag har absolut noll koll på dessa områden själv så får bara gå på vad Erik säger. Min dröm är ju att ha stallet på cykelavstånd från hemmet (typ 20 min max) men det kanske är orealistiskt. Ni som är från trakten och har bättre koll på områdena runt omkring, är det svårt att få stallplats? Här är det nämligen huggsexa om dom bra ställena 😬

Har satt ut annons i en grupp på FB där det tydligt framgår att vi flyttar till sommaren och fått en hel del svar som låter intressanta men dom har ju plats ledig nu, som jag då antar kommer vara tagen till sommaren?

Snälla Buke-folket lugna mig nu med att allting kommer bli bra 😅 Har haft en riktigt tuff höst/vinter men sjukskrivning pga utmattningsdepression och ångest men är nu såpass bra att jag kan jobba 50%, dock känns denna ovisshet lite övermäktig just nu och jag fick en rejäl baksmälla på allt adrenalin i helgen.

Senast ändrad:

IMG_4823.webp

Överlevde en dag i caféet också! 💪 Så himla kul för tjejerna som jobbar där är i gymnasieåldern, alltid lika spännande att få en inblick i dagens ungdoms tillvaro och boostas lite av deras livsenergi 😁

IMG_4956.webp

På väg till Gbg för att höja medelåldern på WoW och se min gamla skolkamrat Anna von Hausswolff uppträda! Samt hänga med min gamla barndomsvän Ellen ❤️ Ser fram emot exakt allting förutom att köra bil i Gbg igen 😝

Oklart ännu! Varit på röntgen och sitter nu på akuten, troligtvis nånting i foten som är av. Gick av när jag skulle sitta av Kaj 🙄 En helt odramatisk avsättning på liiiiite ojämnt underlag, foten bara vek sig och det sa knak 😬
Usch!
Känner igen det. Stukade båda fötterna en gång när jag skulle hoppa av på djupt ridhusunderlag. Lätt hänt!
Hoppas det läker snabbt! ❤️

Två dagar efter foten blir Kaj halt. Har ute två olika veterinärer, men slutar ändå med att vi får åka till klinik. Han har fått in en pinne eller nåt i hoven. Tar 2.5h att lasta när vi ska hem. Bölar som ett jävla barn, för min egen fot gör också piss-ont och jag har tvingats springa fram och tillbaka med honom på gången trots att jag själv inte borde gå öht.

Nu känns det lite bättre, men har inte orkat skriva här för vill inte få massa pekpinnar. Även om det är i all välmening. Kaj har egentligen boxvila pga gips men är torrt ute så har tejpat massa silvertejp runt gipset och låter honom gå ute. Vill inte ha pekpinnar kring det heller. Han verkar nöjd och glad iaf.

IMG_5069.webp

Två dagar efter foten blir Kaj halt. Har ute två olika veterinärer, men slutar ändå med att vi får åka till klinik. Han har fått in en pinne eller nåt i hoven. Tar 2.5h att lasta när vi ska hem. Bölar som ett jävla barn, för min egen fot gör också piss-ont och jag har tvingats springa fram och tillbaka med honom på gången trots att jag själv inte borde gå öht.

Nu känns det lite bättre, men har inte orkat skriva här för vill inte få massa pekpinnar. Även om det är i all välmening. Kaj har egentligen boxvila pga gips men är torrt ute så har tejpat massa silvertejp runt gipset och låter honom gå ute. Vill inte ha pekpinnar kring det heller. Han verkar nöjd och glad iaf.

Visa bifogad fil 190113

Fanns det ingen annan på kliniken som kunde springa?
Din stackare ❤️
Hoppas att både du och Kaj läker som ni ska 💕

Behöver skriva av mig lite känner jag. Har en liten dipp. Inte helt oväntat men jag saknar mina gamla kompisar, mitt gamla stallgäng och känner mig lite allmänt vilsen. Börjar tolka in en massa som kanske bara är i mitt eget huvud, vill inte verka för "på" eller angelägen att bli någons vän för jag fattar ju att dom flesta redan har sina liv och fullt upp med sitt. Sitter som ensam förälder på en bänk vid en skogsdunge på behörigt avstånd (som ett creep) i regnet och kollar på mitt barns fotbollsträning.

IMG_5204.webp

Jag har bytt stad flera gånger i vuxen ålder och det är skitsvårt med vänner. Ofta fick man dem ju via stallet men jag har inte häst längre. Nu har jag hittat ett gött gäng via min löpning, men har existerat i många år helt utan.

Jag har bytt stad flera gånger i vuxen ålder och det är skitsvårt med vänner. Ofta fick man dem ju via stallet men jag har inte häst längre. Nu har jag hittat ett gött gäng via min löpning, men har existerat i många år helt utan.
Nä alltså jag tycker det känns lite knepigt, vill ju inte verka för påflugen heller och fattar ju att folk är trevliga av ren artighet när man är ny och så. Min pappa tyckte att jag ska gå med i någon förening, eller en bokklubb 😅 Inte helt tokig idé kanske.

Känns lite bättre idag! Red ut med Kaj i morse i höstsolen och tog vår första gemensamma galopp sedan i våras typ. Han var pigg och glad men höll sig i skinnet och min fot hängde med. Nu börjar jag kunna lägga vikt i stigbyglarna igen och kan rida lätt kortare sträckor. Det går framåt!

Eriks anställda har sagt upp sig så nu är han tillbaka till att jobba varje lördag igen, känns ju lite surt men visste ju att han skulle behöva jobba mycket nu i början. Funderar på vad jag och W ska hitta på. Våra intressen just nu är ganska oförenliga. Men det känns ju som att vi borde hitta på nåt ihop. Han kommer inte vara såhär liten för evigt. Men det känns som att han trivs i skolan iaf och det går bra för honom, både studiemässigt och med kamraterna. Han förtäljer inte jättemycket om vad som händer men det är väl normalt för åldern.

Just nu ligger jag i sängen med Sickan som tvättar sig och smälter min delikata lunch bestående av snabbmakaroner och dafgårds köttfria köttbullar.

Känner att det här huset tar fram mina absolut lataste sidor 😝 Till att börja med finns det alldeles för många trevliga platser att vila sig på; Den gigantiska soffan i vardagsrummet rymmer hela familjen + tjocka släkten och några bekanta. Soffan i Eriks hobbyrum är våran gamla sjukt fula men ack så bekväm. Ny säng som är som att sova på ett moln. Gamla sängarna i gästrummet (om man inte orkar gå upp för trappan för att vila). Jag är som en katt! Ständigt på jakt efter nya bra sovplatser. En gång när jag var liten på semester så somnade jag av ren uttråkning i ett skafferi.

Till att börja med hade vi tänkt att bara nyttja garderoberna på övervåningen till våra kläder, men eftersom tvättstugan är på nedervåningen har mer och mer kläder hamnat i gästrummets garderober. Är för lat för att gå upp och klä på mig om jag tex duschat i duschen på nedervåningen. Så ja jag sprider ut oss mer och mer.

Det mesta av Kajs grejer ligger fortfarande nedpackat i förrådet i trädgården. Typ alla mina ridkläder också, därför frestas jag att köpa nya för det känns för jobbigt att packa upp dom gamla 😝

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Mitt lilla problembarn
  • Min rygg
  • Att leva och inte bara överleva
  • Mamma

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser