Bukefalos 28 år!

Mjölbaggar!

aysha

Trådstartare
Jag har fått nya inneboende. Mjölbaggar! :devil: Hur får man väck dom? Måste jag ringa Anticimex? :confused: Eller finns det något beprövat gammalt husmorstrick?
 
Sv: Mjölbaggar!

Totalsanera. Töm köksskåpen, rengör noggrant. Hela köket. Släng alla matvaror som de kan tänkas befinna sig i. Släng alla matvaror som befunnit sig i samma skåp som mjölbaggar påträffats i.
 
Sv: Mjölbaggar!

Jag har fått nya inneboende. Mjölbaggar! :devil: Hur får man väck dom? Måste jag ringa Anticimex? :confused: Eller finns det något beprövat gammalt husmorstrick?

Alltså - jag har haft mjälbaggar i skåp ett par gånger i livet. Helt olika bostäder.

Det enda jag gjort är att städa ur, slänga allt som de levt i samt stoppat mjöl o annat som de gillar i burkar med tättslutande lock. Så fort jag städat ut dem och stängt in resten av maten så har de försvunnit.

att slänga allt vet jag ingen som gjort (vi fick det i studentkorridoren vid ett par tillfällen). De har försvunnit ändå.
 
Sv: Mjölbaggar!

Tack för era svar! Får göra detta i morgon, när mer energi förhoppningsvis finns!

Men var kommer de ifrån egentligen?
 
Sv: Mjölbaggar!

vart kommer bananflugor ifrån? :p äckeldjur *ryser*

vi har fått myrinvasion i ett av våra köksskåp, va tusan gör man åt DOM undrar jag? *kräk smiley*
 
Sv: Mjölbaggar!

Tack för era svar! Får göra detta i morgon, när mer energi förhoppningsvis finns!

Men var kommer de ifrån egentligen?

Detta är väl inget dramatiskt?

Det finns "ägg" eller vad de nu kan tänkas förökas på för sätt - i många gryner och mjöl. Det tar tid att utvecklas och har man grejor stående lääänge (eller spill liggande länge i skåpet) så kommer de fram. Trodde jag?
 
Sv: Mjölbaggar!

Jo det är vad jag också hört, man tar hem dem från affären helt enkelt om man har otur.
 
Sv: Mjölbaggar!

Ja, det kan man undra, de bara dyker upp när man minst anar det, inte när man låtit frukt ligga framme för länge eller så.. :angel: :p

Men myror?! Vilka små as! :p
 
Sv: Mjölbaggar!

Så kan det säkert vara. För mitt mjöl och annat i det skåpet har stått där lääänge! :D

Har dock inte gjort nåt åt saken. Än. Energi efterlyses..
 

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 652
Senast: Enya
·
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
980
Senast: bettysmatte
·
Katthälsa Finns det nått bra myrgift om man har katter i hemmet. Dotterns rumm har fått nya inneboende....
Svar
13
· Visningar
1 002
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Jag har ADD och autism och har aldrig förstått tjusningen med fysisk ansträngning - i stunden är det enbart obehagligt. Träning hänger...
2
Svar
27
· Visningar
1 803
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp