Mjölkpapp fngerar det bra som täckpapp vid renovering/inflytt?

Islandshästryttare

Trådstartare
Tittade lite på olika täckpapp då vi ska flytta i januari och ska måla om ett rum och också vill ha täckpapp i hela lägenheten under inflyttningen. Någon som har erfarenhet av mjölkpapp såg att detta finns? Tänker om det är tillräckligt slitstarkt för att hålla vid en inflyttning då det kanske gås mycket på golven, behöver sättas ner någon tung möbel etc. ? eller om det är bättre att köpa vanligt golvskyddspapp?
 
Har väldigt mycket kartongavfall (handlar mycket på nätet) och gillar att skära upp dessa och använda på utsatta ställen.
 
Har väldigt mycket kartongavfall (handlar mycket på nätet) och gillar att skära upp dessa och använda på utsatta ställen.


Tack för tips, vi hade dock tänkt att täcka hela golven så det kansek blir lite meckigt att göra detta för 80 kvadratmeter nästan. Får väl lämna en bit längs med väggarna där möblerna ska stå dock.
 
En nyfiken fråga. Varför vill ni täcka golvet vid inflyttning? Är det ovanligt grusigt utanför eller något? När jag flyttat så har det alltid funnits vissa saker som riskerar att förstöra golven men då har jag istället löst det genom att ha en gammal filt/matta under för att inte repa.
 
En nyfiken fråga. Varför vill ni täcka golvet vid inflyttning? Är det ovanligt grusigt utanför eller något? När jag flyttat så har det alltid funnits vissa saker som riskerar att förstöra golven men då har jag istället löst det genom att ha en gammal filt/matta under för att inte repa.

Vi vet inte hur vädret är i mitten av januari. Om det är t.ex. är väldigt slaskigt så är det ju rätt tråkigt start att dra in massa väta och är det mycket snö och is så räknar vi med att det kanske är grusat för halkbekämpning . Därför vill vi täcka för att skydda från detta, det är fina trägolv i lägenheten och jag vet inte hur mycket eventuell väta de tål. Då blir nog mjölkpapp bra som är rekommenderat. Vi har flyttfirma.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 715
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 954
Senast: Yeah but
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 795
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 497
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp