Mjölkstockning och feber

Brandgul

Trådstartare
Har jag igen...

Måste jag äta antibiotika när jag fått feber eller kan det ge sig av sig själv?

Någon som vet?
 
Sv: Mjölkstockning och feber

jag fick mjölkstockning och hög feber, men det gick över av sig själv efter 3 dagar. Men fy vad dåligt jag mådde
 
Sv: Mjölkstockning och feber

Då chansar jag... Det är nämligen 3:e på kort tid och jag vill inte ha mer antibiotika. Jag ska bara ha koll på att jag inte får en varböld, det verkar riktigt äckligt, men jag märker väl om det bli ömmare...

Då härdar jag och alvedon ut då... *suck*
 
Sv: Mjölkstockning och feber

Känner du när den är på g? Passar din bh ordentligt? Jag märker om jag haft tajt sportbh på mej att det ömmar lite i kanalerna och andra gången jag var på väg att få mjölkstockning så klämde jag satan i det så att den "lossnade". Har du pump? Har läst nånstans att man kan få loss en mjölkstockning genom att amma som en ko, på alla fyra och bebisen på rygg på sängen. Se bara till att ingen kommer in, de lär få skrattanfall.

Det är inge kul alls, man mår superskit. Men fastän det gör superont, försök massera ut den.
 
Sv: Mjölkstockning och feber

Det är nått "fel" på mitt bröst. Det är mycket större och svullnare än det andra och har varit så redan första veckan jag blev gravid... Det går inte att pumpa det bröstet heller och allmänt svårt att få ut något från det :( Jag vet inte vad det är :( Men jag vet att jag får mjölkstockning i det direkt det blir minsta knöl och de går inte att massera ut :( Jag avskyr det verkligen... Jävla bröst.
 
Sv: Mjölkstockning och feber

Shit, det kommer gult och lite tjockt från ett av hålen på bröstvårtan... Var? Det blir nog VC igen då *suck*

Jag har verkligen masserat allt jag kunnat. Blä.
 
Sv: Mjölkstockning och feber

Var försiktig och se till att det släpper. Jag fick en bröstböld med mitt första barn, som de fick sticka hål på. Sedan skulle det bytas dränage på den varje dag, och på VC -79 i en liten byhåla hade man inte så bra grejer, så de stoppade in gasväv i hålet med hjälp av en peang för att hålla isär sårkanterna, och så ont som det gjorde så hade jag hellre fött barn 10 gånger om!!!

Men de har med all säkerhet bättre metoder idag!

Men håll brösten varma och frestas inte att njuta av vårsolen i t-shirt, då kommer det som ett brev på posten, enligt min erfarenhet.
 
Sv: Mjölkstockning och feber

Är det inte "flockar" då? Klumpar eller små trådar med koagulerad mjölk. Det är ju det som ska ut för att det ska börja fungera igen.

Usch, tänker på dig. Det är hemskt!
 
Sv: Mjölkstockning och feber

Ska uppdatera med att jag åkyte till VC igen eftersom att det var så stort område som var hårt. Ända från armhålan och ned till bröstvårtan.

Nu ska vi testa med sådan nässpray för att se om det kommer lättare ur bröstet. Jag ska köra med den direkt jag känner att det börjar "knölas" (det går som sagt inte att pumpa på den sidan annars)

Mitt andra bröst fungera perfekt och det tål att bli lite överfyllt under natten utan att det tjorvar. Jag håller tummarna nu att sprayen fungerar som vi tänker...
 
Sv: Mjölkstockning och feber

Absolut äckelvarning!

Men idag känns det inte som någon tvekan att det är var som kommer ut :crazy: (Jag vet inte hur flockar ser ut som Calvaro skriver) Men det har exakt samma färg och konstistens som var och det kommer ju som sagt bara från den kanalen som verkar ligga mot stockningen.

URK! Och jag som har låtit honom amma och amma och amma på den sidan. Äckligt! Nu har jag hämtat ut Syntocinon och förhoppningsvis så ska det fungera så att jag kan pumpa på den sidan om jag får känningar igen *hoppas* Klumparna har ännu inte släppt, men svullnaden la sig jättefort direkt jag fick anitbiotika.
 
Sv: Mjölkstockning och feber

Åhhh vad svårt att förklara. Om du kan förmå dig att känna på dem så är de liksom lite sega och trådiga....
 
Sv: Mjölkstockning och feber

Nej det här är bara segt kladdigt och ja... varfärgat... Nåja. Hur som. Det går åt rätt håll...
 
Sv: Mjölkstockning och feber

Jag hade massor av mjölkstockningar på mitt högra bröst. Jag har ammat sammanlagt i tre år och har säkert haft 20 mjölkstockningar, på mig funkade nässprayen. Jag kunde inte heller mjölka ur bröstet, men min man som var mjölkbonde på den tiden kunde:love:

En annan sak som hjälpte var att bada eller duscha varmt och massera bröstet "åt rätt" håll. Sen om jag inte kunde duscha så tog jag hårfönen och blåste varmt och masserade stenhårt, så huden blev röd. Jag tog tag runt knölarna o klämde o masserade så det svartnade för ögonen, och det släppte nästan omedelbart! Det var en barnmorska som visade hur jag skulle göra.

Nu när jag sitter här och tänker tillbaka så känns det nästan som att jag har mjölkstockning igen. På mig satt det på yttersidan av höger bröst och sträckte sig upp mot armhålan!
 
Sv: Mjölkstockning och feber

Ja aj aj aj... Jag försöker och försöker... Några små knölar har gett sig när jag tryckt/masserat. Men den stora ömma i armhålan rår jag inte på. Men jag äter ju antibiotika några dagar till så...

Tack alla för alla tips... Det är iaf lite uppmuntran i det hela faktiskt. Nu mår jag ju bra utan feber och så, men det känns liksom lite... dystert med tanke på framtiden... Antar att det här bröstet inte har krånglat för sista gången. Men men... Jag kämpar på ett tag till.
 
Sv: Mjölkstockning och feber

nu kanske det har gått för långt för dej men ska det inte hjälpa att amma med barnets haka mot knölen? Så rugbygrepp alltså. ibland har jag ammat liggande på sidan, t ex höger sida fast lutat mej så mycket över att han får tag i vänstertutten. då blir området runt armhålan överst och fritt. ammar du från knöltutten?
 

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 663
Senast: Sirap
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 497
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 233
Senast: manda
·
Hundhälsa Tiken har börjat skaka i bakdelen sen 2-3 dagar, märks mest när hon ligger och vilar men även annars. Hon låter också väldigt orolig i...
Svar
18
· Visningar
1 323
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp