Gräs kommer dock inte löna sig under det veganstyre som diskuteras, eftersom vi är alldeles för dåliga på att tillgodogöra oss dess näringsämnen.
Jag måste missat diskussionen om veganstyre. Vad innebär det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gräs kommer dock inte löna sig under det veganstyre som diskuteras, eftersom vi är alldeles för dåliga på att tillgodogöra oss dess näringsämnen.
Men du skriver ju såhär:
Och helt plötsligt nu vet du att de nyss gått 3 dygn för du har "jobbat" med det ekologiska, hur kommer det sig då att du aldrig "hört om någon" som har kalven mer än 1 dygn?
Nej, dom överlever inte kanske. :wierd:Kan betyder inte att de mår bra av det, kan i detta läge betyder att visst de överlever-kanske.
Den dag då alla är veganer, och hur samhället ser ut då.Jag måste missat diskussionen om veganstyre. Vad innebär det?
Om jag säger att Reinfeldt är stadsminister, för det var han 2012, har jag rätt eller fel då?
Varför citerar du mitt inlägg? Jag fick påhopp efter påhopp, självklart försvarar jag mig.Statsminister, inte stadsminister och det var något han var, inte är.
Rent allmänt svar i tråden;
Formuleringsdiskussioner på buke är för övrigt alltid en indikation på att diskussionsämnet kört i diket/bör avslutas kan jag tycka. Tråden handlade dessutom om humanhälsa relaterat till mjölkkonsumtion, inte om vare sig veganer, kalvar eller statsministrar. Tröttsam bukepettrig vändning.
Trådämnet är dissekerat klart, och nu handlar det enbart om att fylla ut tråden till 2.000 inlägg, så att någon moderator kan låsa den.Formuleringsdiskussioner på buke är för övrigt alltid en indikation på att diskussionsämnet kört i diket/bör avslutas kan jag tycka. Tråden handlade dessutom om humanhälsa relaterat till mjölkkonsumtion, inte om vare sig veganer, kalvar eller statsministrar.
Jag citerar ditt inlägg eftersom mitt svar är relaterat till vad jag citerar.Varför citerar du mitt inlägg? Jag fick påhopp efter påhopp, självklart försvarar jag mig.
Hör det till att vara språkpolis i en tråd om mjölk?
Edit: frågan var inte ens till dig, men duktig honung som svarade rätt!
Trådämnet är dissekerat klart, och nu handlar det enbart om att fylla ut tråden till 2.000 inlägg, så att någon moderator kan låsa den.
Den dag då alla är veganer, och hur samhället ser ut då.
Statsminister, inte stadsminister och det var något han var, inte är.
Rent allmänt svar i tråden;
Formuleringsdiskussioner på buke är för övrigt alltid en indikation på att diskussionsämnet kört i diket/bör avslutas kan jag tycka. Tråden handlade dessutom om humanhälsa relaterat till mjölkkonsumtion, inte om vare sig veganer, kalvar eller statsministrar. Tröttsam bukepettrig vändning.
Nej, det är en ren hypotetisk diskussion.Är det något du ser i din kristallkula?
Jag är inte heller övertygad om att mjölk skulle vara speciellt farligt. Jag tror man ska sätta det i relation till allt annat "farligt" man stoppar i sig. För all del också allt annat man gör i livet som är farligt. Som t.ex. att gå över en väg i Sörmland som jag just gjorde, det kom en buss runt hörnan som jag inte såg/hörde (bussen alltså, inte hörnan, hörnet?) och hade jag inte sprungit hade jag blivit mos helt utan att ha druckit mjölk (tycker inte om mjölk). Jag tror att vi äter/dricker/ utsätter oss för så mycket farligare saker än just mjölk och att det i slutändan troligen inte är mjölken som tar våra liv.Det är intressant hur vi tar till oss forskning. Om det nu är så att mjölk inte är så bra att dricka så har ju det egentligen ingenting med bevarande av lantbruket att göra. Mjölken blir ju inte nyttigare bara för att mjölkbönder är bra för landsbygdens överlevnad.
Jag är inte heller övertygad att mjölk är farligt. Mjölk blir dock inte nyttigare bara för att man gillar mjölk!
Men vi äter ju gladeligen massor med mat som är direkt onyttig så varför inte dricka mjölk i vilket fall som helst?
Det är löjligt hur krassa åsikter om mjölkindustrin direkt renderar i frågor som "vad tycker du att jag ska göra med mina ägg?".Nej, det är en ren hypotetisk diskussion.
Åtminstone från min sida.
Det är löjligt hur krassa åsikter om mjölkindustrin direkt renderar i frågor som "vad tycker du att jag ska göra med mina ägg?".Det är vad jag kan se inte veganer som har velat diskutera "ett vegansamhälle" i tråden.
Jag har ju sagt vad jag tror men det handlar om värden. Om man ser värdet hos kor enbart i form av mjölk och kött så är det ju ingen förlust att kor inte existerar i "vegansamhället". Om andra värden identifieras så finns det andra incitament till att hålla sig med kor. Att uppfylla miljömålen skulle kunna vara ett sådant värde.jag var mer intresserad av att diskutera kornas framtida möjligheter för existens som djurart om vi tar bort möjligheten att producera mejeriprodukter och kött - som jag anser är mycket, mycket begränsade.
Jag har ju sagt vad jag tror men det handlar om värden. Om man ser värdet hos kor enbart i form av mjölk och kött så är det ju ingen förlust att kor inte existerar i "vegansamhället". Om andra värden identifieras så finns det andra incitament till att hålla sig med kor. Att uppfylla miljömålen skulle kunna vara ett sådant värde.
Du oroar dig för nötkreaturs existens om ingen äter kött och mjölk, rätt? Då ser ju du något annat värde än bara kött och mjölk. Vad ligger detta värde i? Varför och hur tror du att det inte räcker?
NejTror du på allvar att vi kommer hålla samma antal kor som idag men utan att använda dem till kött/mjölkproduktion?
J
Du oroar dig för nötkreaturs existens om ingen äter kött och mjölk, rätt? Då ser ju du något annat värde än bara kött och mjölk. Vad ligger detta värde i? Varför och hur tror du att det inte räcker?