Mjuka "sneakers" utan snörning?

Bukefalos 30 år!

__sofia__

Trådstartare
För något år sedan hade Hööks en typ av snörlösa lätta, mjuka fritidsskor som de sålde till lågt pris. Jag köpte inga då, men för ett tag sedan när jag skulle köpa något annat begagnat, så fanns det ett par sådana som kunde ingå i frakten billigt.

Och jag har trivts väldigt bra i dem nu den här våren och sommaren (eller om jag köpte dem förra året? minns inte exakt). De är väldigt smidiga att ta på och av sig, sitter på väldigt mjukt runt foten utan några hårda delar någonstans (dvs väldigt bekväma och typ omöjligt att få skav från), etc. Även sulan är ganska mjuk (dvs formar sig efter fotens form om du har foten böjd eller står på något smalt, snarare än att den behåller sin strikta form). Det har varit perfekta "hemmaskor" för mig när det varit lite för varmt, torrt etc för att jag skulle vilja ha mina annars favoriter - chelseaboots.

Men, hur hittar jag ett par liknande skor igen? De slits ju skapligt av den här typen av hemmaanvändning. Jag var inne på Sharpman för ett annat ärende för ett tag sedan, och såg då ett par skor som såg liknande ut - men de var väldigt mycket hårdare och styvare uppbyggda.

En bild på skorna - ignorera smutsen, målarfärgen, gräsfläckarna etc. De har som sagt använts hemma till allt möjligt den här sommaren ;)

IMG_20250815_082013342.webp

Kolla på Rieker! De har massa olika modeller som påminner om de du lade upp. Visserligen "snörning" ibland, men oftast då med någon stropp eller liknande (om du förstår vad jag menar :D). Upplever de som att de har väldigt bra kvalitet till bra pris.

Jag såg sådana på ICA-maxi bara för någon dag sedan som säljs ut för nästan inga pengar nu i slutet av säsongen.
Annars är det typ "slip on sneakers" du ska googla på.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Arbetsintervju
  • Svensk politik 9

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar