Oj. Vi har Samsung på jobbet och batteritiden är imo katastrof - troligen den sämsta som jag upplevt. I rättvisans namn så drar apparna som vi jobbar i rätt så mycket ström, men ändå - är det under typ 10 grader ute så laddar mobilen ur lite för fort (betydligt mindre än en halv dag..) och en lär använda powerbank. Och den laddar uselt när den tycker att batteriet är kallt. Bytte batteri till ett nytt efter ca ett år för att det funkade så dåligt, hjälpte lite men inte mycket. Fick en ny mobil och den är snäppet bättre, men håller typ en halv dags användning nu så är lite skeptisk inför vintern. För en del kollegor laddar batteriet ur helt inom ett par timmar när vi jobbar utomhus på vintern. Det är lite varierande hur pass kasst det funkar (olika modeller och olika åldrar på mobilerna, alla köps dock helt nya).
Men den jag har nu är alltså i princip helt ny - fick den för ett par månader sedan.
Har också varit med om, flera gånger, att mobilen varit helt urladdad när jag kommit till jobbet. Den har alltså gått från 50% till så tom att det tar en halvtimme att ens få igång den, över en natt (inga appar igång) för att laddningen glappat av nån anledning. Katastrof imo.
Jag kommer verkligen aldrig att köpa en Samsung privat (igen). Haft en, och det var den som skärmen dog på efter precis dryga året..men batteriet är verkligen en dealbreaker för mig. Vi är ändå nånstans över 25 pers på jobbet, så orimligt att vi allihop skulle fått måndagsexemplar. Edit: och det är inte deras allra dyraste modeller, såklart, men inte budget heller.