Mobilt bredbandsstick i USB-hub

Wysiwyg

Trådstartare
Varför funkar det inte?!

Har bara 2 usb-portar på min dator och telias j*vla bredbandsstick är så fet att inget annat går in i porten brevid :devil: :devil: :devil:

Kläckte då den briljanta idén att jag skulle köpa en usb-hub så kunde jag ha bredbandssticket i den men det gick inte!

VARFÖR funkar det inte?!

Sv: Mobilt bredbandsstick i USB-hub

Vad är det för något?

Tvivlar på att bredbandet funkar i en skarvkabel om det inte funkar i USB-hubben?

problemet är snarare att USBhubben inte kan ge nog med ström (läs ström, inte spänning).

Ja jag fick höra det av en försäljare.. Om jag bara vetat det från början så hade det sparat mycket på mitt blodtryck ;)

fick du inte med en extra kabel?? det fick jag:) en liten vit, kanon när jag ska ha annat bredvid..

Vadå liten vit kabel? Då har du de gamla usb-modemet från telia eller?
Det som är vitt och sitter i en kort usb-kabel?

Mitt är deras senaste variant (som jag fick när jag haft 3 av ovanstående vita som inte funkat som de skulle) och det är svart, tjockt och usb-grejen sitter direkt på den, men precis som TS så kan jag inte ha nåt annat i samtidigt :( Den är ju så bred att den tar upp plats som behövs till det andra usb-uttaget.

Vad är det för kabel ni menar? hur fäster man den?

Vad är det för kabel ni menar? hur fäster man den?

Kabeln jag köpte var en skarvkabel. Man sätter in den i usb-porten och det mobila bredbandet i skarvkabelns andra ände. Fungerar som en förlängningssladd.

Och eftersom skarvkabeln är mycket smalare än det mobila bredbandssticket så ryms det något annat i usb-porten brevid :D

Åh, det låter toppen! En sån behöver jag med me andra ord :)
Vart kan jag hitta det? Bild? dyrt? :)

Liknande trådar

Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 667
Senast: vtok
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 838
Senast: lisa412
·
IT & mobiler Jag har en längre tid funderat på att lägga om mitt elektroniska liv i syfte att reducera kostnader. Jag hade fast telefoni + fast...
Svar
8
· Visningar
2 028
Senast: Mirtai
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 758
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka