Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är jättegod! Likaså Jus de Pommes äppelmustKan också tipsa om att systembolaget har en väldigt god alkoholfri cider som heter Galipetto. Den brukar jag dricka ibland om det ska vara lite "finare"![]()
Det är ju inte mocktails. Men gott alkoholfritt iaf.Vi dricker ju allt mindre alkohol och allt fler väljer att avstå alkohol helt. Men för den delen så vill man ju bjuda på något extra. Vad är era bästa förslag på mocktails och dirty soda?
Vi brukar göra Fizzy pop, smakar precis som den som finns på Pinchos.
Fyll ett highball med krossad is.
Tillsätt:
5 ml Monin bubblegum sirap
2 cl citronjuice
Fyll sedan upp glaset med 7-up light, rör om lite försiktigt. Toppa med ca 1 cl (en liten skvätt) blå curacao (finns också om alkoholfri sirap att köpa).
Svingod men ganska söt och mastig så den passar bra som typ en flytande efterrätt.
Vet inte om essenser finns i mataffärer nuförtiden, men annars går det att beställa. Till exempel här:Var kan man köpa alkoholfri blå curacao?
Jag drack en riktigt god mocktail på blå curacao, annanasjuice och sprite. Giftigt grön men god! Min 16-åring var också ett stort fan av den så vi vill blanda den här hemma.
Hur gör du lemonaden?Det är ju inte mocktails. Men gott alkoholfritt iaf.
Jag gör gärna Brazilians lemonad med lime och kondenserad mjölk. Den går att göra mer eller mindre ”vuxen” beroende på hur mkt skal man har i. Tänk på att skalets bitterhet kommer fram mer ju längre den står och den ändrar smak om du haft mer skal i.
Rabarber-lemonad är också gott. Går att pigga till mer med tex ingefära eller örter för mer mocktail-vibes.
Den här kan man hitta på ICAVet inte om essenser finns i mataffärer nuförtiden, men annars går det att beställa. Till exempel här:
https://www.delitea.se/monin-blue-c...XtlZ27RZv7lIQgMAhIR6A_TsaZ6GfrcYaAs0fEALw_wcB
Jag brukar mest bara googla för att hitta ngt grundrecept som jag freestylar lite kring.Hur gör du lemonaden?
"Min" ICA har den inteDen här kan man hitta på ICA Visa bifogad fil 185657
Jag brukar beställa från partykungen, de har ett väldigt stort utbud av Monin-siraper. Tycker för övrigt det är värt att lägga lite extra för att köpa Monin, de är så mycket godare än de billiga man brukar kunna köpa på typ "lågprisbutiker".Var kan man köpa alkoholfri blå curacao?
Jag drack en riktigt god mocktail på blå curacao, annanasjuice och sprite. Giftigt grön men god! Min 16-åring var också ett stort fan av den så vi vill blanda den här hemma.