Moderaternas misstroendeförklaring mot Strandhäll

Killaloe

Trådstartare
Alltså, jag fattar inte - varför väljer moderaterna att göra en misstroendeförklaring mot strandhäll innan KU är klara?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/zGxQ11/moderaterna-riktar-misstroende-mot-strandhall

Jag har inga synpunkter på strandhälls agerande i frågan (eftersom jag har noll koll) men för mig verkar det rätt nonchalant att inte vänta på att KU ska bli klara.

Vad hoppas M på att vinna på sitt agerande? Att Strandhäll ska avgå och att M får mer väljare inför EU-valet? Eller vad är grejen egentligen?

Och alltså, varför har vi KU eller andra regler/bestämmelser om folk struntar i det och hittar på egna regler? För mig signalerar det ett förakt gentemot vad som är bestämt och som att vissa anser sig stå över vad som gäller för alla andra. (Tänker tex även på allt efterspel efter valet där saker beslutades i fel ordning jämför med hur det brukar beslutas, vissa politikers förmåga att ”inte förstå” avdragsregler/fusk med bidrag osv)
 
Desperation är nog det krassa svaret. De behöver uppmärksamhet o snart är det ju val igen. Det går rekordåligt för dem i opinionen. Om de inte hade bytt partiledare rätt nyligt hade nog Kristersson varit rökt .
 
Desperation är nog det krassa svaret. De behöver uppmärksamhet o snart är det ju val igen. Det går rekordåligt för dem i opinionen. Om de inte hade bytt partiledare rätt nyligt hade nog Kristersson varit rökt .
Ja det är väl kanske troligt att det är så. Trist att uppmärksamhet är så viktigt att det blir okej att köra över andra bara för att få en chans att höras lite extra :down:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 187
Senast: Cilva
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
41 574
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp