Idag blev det ett besök hos @Tualma Jag hade lite ångest på vägen dit men det var ändå hanterbart. Bra jobbat liksom.

Sen satt vi och fikade och snackade. Mycket trevligt. Efter ett tag skulle vi ut och titta på hästarna. När jag stod i hallen och skulle ha på mig skorna, så märkte jag inte att katten var bakom mig. Jag klev på den stackars katten och katten hämnades omedelbart och klöste mig på benet. Där sprack den relationen plus att jag fick sår på benet.

Jag satte mig och höll för de sår som blev. Sånt brukar jag få göra i 1-2 timmar. Sist tog det väl en timme eller nåt, för en ytterst ytlig skråma på ett finger. Men ja, jag kunde faktiskt släppa såren efter bara en kvart den här gången. Det var faktiskt en fantastisk framgång att kunna det. Förvisso var hjärnspökena svårare att släppa. De hängde i betydligt längre än en kvart. Men ändå.

Man kan inte vara modig om man inte är rädd. Tror det var Lille Skutt som sa det.

Trots att jag blev klöst av katten så har dagen ändå varit fantastiskt bra. Det var mycket trevligt att träffa @Tualma och hemresan gick också bra.

Men nu är jag trött i huvudet.
 

Idag blev det ett besök hos @Tualma Jag hade lite ångest på vägen dit men det var ändå hanterbart. Bra jobbat liksom.

Sen satt vi och fikade och snackade. Mycket trevligt. Efter ett tag skulle vi ut och titta på hästarna. När jag stod i hallen och skulle ha på mig skorna, så märkte jag inte att katten var bakom mig. Jag klev på den stackars katten och katten hämnades omedelbart och klöste mig på benet. Där sprack den relationen plus att jag fick sår på benet.

Jag satte mig och höll för de sår som blev. Sånt brukar jag få göra i 1-2 timmar. Sist tog det väl en timme eller nåt, för en ytterst ytlig skråma på ett finger. Men ja, jag kunde faktiskt släppa såren efter bara en kvart den här gången. Det var faktiskt en fantastisk framgång att kunna det. Förvisso var hjärnspökena svårare att släppa. De hängde i betydligt längre än en kvart. Men ändå.

Man kan inte vara modig om man inte är rädd. Tror det var Lille Skutt som sa det.

Trots att jag blev klöst av katten så har dagen ändå varit fantastiskt bra. Det var mycket trevligt att träffa @Tualma och hemresan gick också bra.

Men nu är jag trött i huvudet.
Men woow!! Du är ju bäst! Och vet du vad, hjärnspökena kanske hängde i mer än 15 min men du lät inte de bestämma!
Du ÄR MODIG!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 263
Senast: cassiopeja
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
62 852
Senast: Hemlig21
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har faktiskt funderat över hur mycket värde jag har av att dokumentera mina ridlektioner här på bloggen. Ska jag verkligen fortsätta...
Svar
0
· Visningar
393
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 107
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Burkfisk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp