Sv: Möss...

*fortsätter bildbomba*

... med en drös inomhusbilder på de andra 4 tjejerna:

1raringttefnaskochsaringnt018_zpsfc68d051.jpg


Klara:
1raringttefnaskochsaringnt044_zps28cc2f85.jpg


Kajsa, Klara, Maja:
1raringttefnaskochsaringnt027_zpse747069e.jpg


Hilda, Kajsa, Maja:
raringttefnaskochsaringnt031_zpsf9429698.jpg


Hilda och Kajsa:
1raringttefnaskochsaringnt038_zps49caafa5.jpg

1raringttefnaskochsaringnt039_zps751641c0.jpg


Maja och Kajsa:
raringttefnaskochsaringnt040_zps6da51cbc.jpg

1raringttefnaskochsaringnt041_zpse08a8963.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

Kajsan:
1raringttefnaskochsaringnt042_zps3fcf9178.jpg


Luktar det illa om blommor Hilda?:
1raringttefnaskochs1aringnt043_zps1e220089.jpg


Nyfiken Hilda undrar vad Klara har för nått (i vanlig ordning):
raringttefnaskochsaringnt016_zps82ef7cf9.jpg


Eller så kanske Maja har något gott till Hilda?:
raringttefnaskochsaringnt012_zpsee5e14b1.jpg


Maja och sin typiska majja-min:
1raringttefnaskochsaringnt005_zpsdf463aec.jpg
 
Sv: Möss...

De är sjukt söta! Jag som är mer än skeptisk mot gnagare... Men jag är så förtjust i dina småmössor.
 
Sv: Möss...

Älskar dina bilder! Jag blir så glad över att se hur bra dina små möss har det :D
 
Sv: Möss...

De är sjukt söta! Jag som är mer än skeptisk mot gnagare... Men jag är så förtjust i dina småmössor.

Haha, småmössor! :love: Tack så mycket, kul att du tycker de är söta trots att du inte är förjust i gnagare!

Älskar dina bilder! Jag blir så glad över att se hur bra dina små möss har det :D

Taaaack!!! Det är inte lätt att hålla dem nöjda kan jag säga men jag gör så gott jag kan. Känns som jag alltid ligger steget efter (iallafall med hanarna, de vill ju helst umgås hela uiden och så mycket tid har jag tyvärr inte :( så de får tyvärr nöja sig med att rastas/umgås en gång om dagen).
 
Sv: Möss...

Åh, vad kul med en fox! TYcker det är jättefint. Verkligen en supersöt liten flicka :D
 
Sv: Möss...

Uöööaaahhh... har så många bilder nu att jag vet inte vad! Orkar inte ens gå egenom alla, får huvudvärk bara jag tänker på att korten ska sorteras in i mappar och sånt också, haha.

Men här kommer några iallafall...

:') Klara:
3_zps7b03ce98.jpg

4_zpsb21fb442.jpg


Klara, Maja och Kajsa:
1_zpsc7bb11d4.jpg


Maja, Kajsa och Hilda:
2_zpseb6fb50c.jpg


Vettesjutton vem det här är, har ännu inte lärt mig att känna igen dem bara på deras magar:
10_zpsf7e3bf42.jpg


Hilda:
8_zpsda0a49bf.jpg


Zacks söta mage:
magen_zpsa5f7ddcb.jpg


Zack och hans bröder har fått varsin myssocka trädd på en toarulle (Köpte dem till mig, vet inte vad som hände sen riktigt...), de används flitigt i alla fall:

DSC_1584_zps11efab12.jpg


Sickan får en kattgodis:
DSC_1354_zps4df258dc.jpg


DSC_1355_zps0a4fae42.jpg


Alla flickorna tillsammans:

SOMMARBILDELLER_zps8f4289a8.jpg


Hilda_Vilma_Kajsa_Maja_Klara_Tilda_Vilda_zpsb7a032fd.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

+ dramatik: Ja, ursch...

Jag har ju varit beredd på det här länge, jag visste ju att hon var kroniskt sjuk, jag visste att hon skulle behöva lämna oss någon gång, jag vet ju att möss inte lever så länge men likväl förbannat hjälper den vetskapen inte alls när döden väl inträffar.

Försöker fokusera på annat...

Pandabebisen Cedriel ska få åka till veterinären på måndag för hans återkommande irriterade öga. Lite väl tunn i pälsen har han också blivit... Hoppas att det bara är ohyra eller något sådant. Om allt funkar som det ska kommer Lillegrisen få gå med honom sedan, om de kommer överens och tycker om varandra. De har träffats lite på tumanhand sen innan, Lillegrisen är inte jätteimponerad "pip pip bort med dig fulmus, gå härifrån pip" typ, Cedriel är dock väldigt förtjust i henne! Tror att hon kanske kan ändra inställning nu när hon kommer få vara ensam några dagar... :(
 
Sv: Möss...

Fy så tråkigt! :(

Jag har tänkt en hel del på er men inte vågat skriva av rädsla för att det gått illa med lilla Minigris. Stackars, stackars Lillgris, vad hon ska sakna henne, men törs du verkligen släppa in en hanne till henne? Tänk om de hittar på fuffens? :nailbiting:
 
Sv: Möss...

Ja :(

Har hört mig för om det faktiskt, fler möss är ju det sista jag behöver! Men de tillhör inte samma släkte och kan inte få avkomma tillsammans öht, inte ens sterila sådana.

Lillegrisen verkar inte gilla Cedriel alls dock... hon bara piper och piper på honom, Cedriel surade till tillslut han också... så jag får försöka med en annan hane. Det funkar helt enkelt inte med dem tillsammans. Lite surt då jag successivt utsatt dem för varandras bakteriflora med flit under längre tid så att ingen av dem ska bli sjuka av att bo tillsammans. Så jag får börja om med det nu, med en ny hane. Hoppas någon av dem faller henne i smaken iaf! :eek:

Hela högen är behandlade med Stronghold nu också, det var nog någon typ av ohyra, för Cedriels öga är redan bättre! :) Blir det inte helt bra får det bli narkos och skrapprov så att det går att ta reda på vad exakt det är som orsakar irritationen i ögat. Förhoppningsvis blir han helt bra så att vi slipper det.
 
Sv: Möss...

Ingen av de andra tjejerna som kan tänka sig att bli sambo med Lillgris? Jag hoppas det löser sig med lille Cedril och att Lillgris hittar en ny kompis omedelbums och inte sörjer Minigris för mycket.

Hu, jag är helt tårögd här på jobbet, kan ju inte sitta och gråta över en okänd mus! :cry: :o
 
Sv: Möss...

Jag läste också på jobbet, och satt och grät över en okänd mus. Ibland är det bra med eget rum.

Håller tummarna för hela gänget (och att vi även i framtiden får bildbomber)
 
Sv: Möss...

+ BornAgain.

Ni är så himla gulliga som bryr er så mycket om mina små möss! :love: :love: :love: Tack :')

Somnade ofrivilligt igår (helt slut) medan Cedriel var på besök hos Lillegris. Lillegris visade samma beteende mot Silas som mot Cedriel, och de är rätt så olika i temperament de två - så problemet ligger nog mer hos Lillegris än hos hanarna. Hon behöver nog bara vänja sig vid en mus som inte är Minigris.

Iallafall, när jag vaknade verkade det rätt coolt dem emellan, kollade genom dem lite halvt hysteriskt för att jag var rädd att de kanske rykt ihop och skadat varandra under natten. Men nä, båda är hela och fina så de ska få gå ihop så länge de är ok med det. Surar de till på varandra kan de gott få en paus ifrån varandra igen men jag håller tummarna för att Lillegris ska bli lite vänligare inställd istället och sluta pipa på Cedriel så fort han nosar på henne. "OTÄCKA KARL!" piper hon efter ett tag och går därifrån. Haha. Stackars Cedriel som har hamnat med en så svårflörtad dam. '

Jag har ju gullat så mycket jag bara kan med Lillegris så att hon inte ska känna sig ensam men nu ska hon få vara med Cedriel bara tänkte jag, inte distrahera henne så mycket så kanske hon ger honom en ärlig chans någon gång! *håller tummarna*

Ska försöka fixa fram lite bilder inom kort också! :)
 
Sv: Möss...

Ingen av de andra tjejerna som kan tänka sig att bli sambo med Lillgris?

Vill allra helst ha en hane med henne just för att de är ju lika ensamma som henne... de har ju ingen muskompis de heller. :( Så det hade varit fint om åtminstone en kunde få det. :)

I värsta fall, om inget annat går, så provar jag med Maja, hon är mjukast och lugnast utav tjejerna - men jag har inga större förhoppningar på honorna tyvärr - de var inte snälla mot Lillegris förut och de är som de är liksom, rätt hetlevererade.

Säkert berodde "elakheterna" mycket på att ihopsättningen jag försökte med då inte var riktigt enligt "regelboken" - släppa ner en hel flock temperamentsfulla honor på en gång - såklart att de försöker ta över reviret och köra bort den konstiga musen som inte är riktigt som dem. Men man lär sig så länge man lever! :eek:

Förhoppningsvis börjar Lillegris tycka om Cedriel snart och inte bara acceptera att han är där :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag/vi har ett problem med en utav hästarna i stallet som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Igår tog jag den aktuella hästen i...
Svar
4
· Visningar
1 721
Senast: Leoni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 570
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 464
D
Däggdjur Hej, Fick för några dagar sedan hem en lejonhuvad kaninhona på 12 veckor. I början var hon jätterädd och så fort man ens kom in i...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: dancehall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp