Mötesteknik i konfliktlösning, snälla hjälp!

Sv: Mötesteknik i konfliktlösning, snälla hjälp!

hu så hemskt! Låter i alla fall som att situationen för tillfället har lugnat sig och att din son vill gå till skolan? i så fall är ju det i alla fall bra, sen går det ju att diskutera hur proffsig gjort det hela är av lärarna...

har din son mobiltelefon? kan han kontakta dig bums om något händer? kan du komma om något händer? kanske kan bidra till att lättare kunna hantera eventuell framtida situation?

hur som helst vill jag ge dig en stöttande kram! barn kan vara riktigt elaka, oftast brås de på sina föräldrar....:crazy:

om något händer mer, kräv då mer av lärarna, det kan bli riktigt jobbigt då kommer ni ihåg tjejen som blev grovt misshandlad på sin skola utan att lärarna gjorde något?? dom hade ju ingen mobbing på skolan, den var ju fläckfri... :eek:

men kom också ihåg att barn kan vara elaka mot varandra ena sekunden och nästa är dom bästa vänner....
 
Sv: Mötesteknik i konfliktlösning, snälla hjälp!

Så du menar att det är helt ofarligt att dras i fötterna över skolgården eller bli bunden runt halsen och hotad med att bli strypt ifall man rör sig??

Jag är uppenbarligen lite trög för jag förstår fortfarande inte vad du menar. På vilket sätt skulle jag lära min 7-årige son att stå upp för sig själv medans han släpas/binds/slås av flera 10-åringar? Eller pratar du fortfarande om att det är så här han ska skylla sig själv? Jag uppfattar det som att du tycker att min icke-våldsprincip ska överges här också och inte bara vid försök till bortförande etc men jag förstår inte hur det skulle hjälpa, han är ju ensam, mindre, svagare och de andra är fler och starkare, alla hans försök till motstånd mot dem gör dem ju bara mer beslutsamma?

Kissarnas matte: jag vet inte om han fick någon ursäkt från de andra barnen, jag utgår ifrån att skolan löste det så att de inblandade barnen var nöjda iallafall. Reaktion på hans ursäkt vet jag inte heller, han fick iallafall be om ursäkt och det tycker jag var det viktigaste. Vi har pratat om det efteråt och han är uppriktigt ångerköpt angående det och jag hoppas att han lärde sig något om sitt beteende mot andra. Jag vet ju inte hur han uppför sig på skolan, här hemma kan han ibland sätta igång med ett tjattrande/vinglande/vindande med ögonen som en korsning mellan tok, undulat och kråka vilket är otroligt enerverande. Jag har inte svårt att se att de andra barnen tycker det är störande om det är det han gör men det är inte riktat mot någon mer än att det omöjliggör för andra att hålla på med något vettigt.

Jag vet inget mer om hur/vad skolan har gjort gentemot de andra barnen/föräldrarna och jag är egentligen inte alls intresserad av det heller och har aldrig varit. Det jag är intresserad är vad skolan ska göra för att hålla koll på läget under skoltid. Eftersom vi inte bor i samma by träffas de bara under skoldagen och det kan knappast vara föräldrarnas roll att hålla koll på sina barn under skoltid. Sedan att man som förälder måste ha en vettig koll på hur barnet är som person är en annan sak, men under skoltid ansvarar skolan för barnens säkerhet och det är där jag tycker att det största ansvaret i det här ligger, oavsett vilka barn som finns på skolgården.

Enligt sambon skulle läraren ringa mig men det har hon inte gjort. Det kan ju hända att de håller på och jobbar fortfarande, det vet ju inte jag.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
14 987
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 191
Senast: Destiny_D
·
Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 765
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 884
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp