• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Silly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 783
S

Silly

för ett par dagar sen när jag skulle hoppa lite o hade plockat fram hoppsadeln som de va ett tag sen jag använde upptäckte jag att den var full av vit mögel (dammigt). smörjde bara av den med vanlig sadeltvål men urk! måste man inte typ ha nåt bakteriedödande eller liknande för att mögelsporrerna ska dö?

Sv: mögel

Sök i tidigare trådar, jag har för mig att jag läst nånstans vad man kan göra mot mögel... (kan det ha varit att man ska torka av lädret med vinöger/ättika?)

Sv: mögel

Jag drar mitt i äppelcidervinäger/fodervinäger.

Nu i augusti är det så fuktigt så det är lätt hänt med läder som inte används dagligen.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
777
Senast: Unafraid
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 480
Senast: Livi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: MayGrace
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka