Bukefalos 28 år!

Montéryttare, eran utrustning?

AnonymTjej

Trådstartare
Jag funderar på att ta montélicens. Har varit aktiv inom travet länge men har ingen licens. Funderar nu på att ta montélicens för att rida främst våra egna hästar i lopp. Det jag funderar lite på nu inför licenskursen är utrustningen.

Eftersom jag mestadels varit ridtjej i livet äger jag ingen travhjälm. Är det ett krav för att rida monté eller kan man använda sig av en vanlig ridhjälm? Annars vad har ni för hjälmar eller vad rekommenderar ni?

Säkerhetsväst, vad/vilken sort är smidigast och vad använder ni?

Sedan undrar jag vad ni rekommenderar för sadel? Eftersom jag väger på gränsen vill jag såklart att den ska vara så lätt som möjligt. Tips?

Andra tips? :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 216
Utrustning Hejsan! Jag ska i höst köpa häst och känner att jag vill ha ny säkerhetsutrustning och även ridstövlar. Behöver något bra som inte går...
Svar
19
· Visningar
1 553
Senast: Louiisee
·
L
Trav hej, jag tänkte höra om det finns någon som håller på med monté och kanske kan hjälpa mig med lite funderingar. jag har ridit in och...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: LyckaCamilla
·
Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 333
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp