Montésadel....

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare trav_malin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 8 985
Sv: Montésadel....

Tro det eller ej.... men den har fäste för käk & ryggstycke, samt mini öglor för förbygeln.:banana:

Jo jo, men hur hållbart är det? :p Så att inte sadeln går mitt itu när hästen rycker till i käken eller så :eek: om man druttar i backen tänkte jag :rofl:

Jo jo, men hur hållbart är det? :p Så att inte sadeln går mitt itu när hästen rycker till i käken eller så :eek: om man druttar i backen tänkte jag :rofl:

Jag tror (...det gör man i kyrkan...) att det är välsytt & väl genomtänkt.:cool:
Är jag inte helt ute & snurrar så går det en "rem" mellan de båda fästöglorna (till käken & ryggstycket alltså)
De som tävlar med dessa sadlar borde ju veta - hoppas att någon av dem hör av sig och berättar "hur det är på riktigt":angel:

Om ni inte väger mer än 55 med montésadeln vad stoppar ni då i era viktvojlockar. har samma problem men vill så gärna tävla.

Blyplattor. Finns i välsorterade järnaffärer.
För egen del så valde jag att köpa en tyngre sadel istället men för mig fattades bara 2-3 kg.

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: MayGrace
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
418
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
624
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka