Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch vi kastar väl in en obligatorisk fråga för att få igång skrivandet iaf :idea: ;)

Vilket av de nya nicken hade du önskat att du kommit på själv och varför (du får inte välja ditt eget)

Besvaras innan första DagDL

Oj, det var ju jättesvårt!

Gillar begransad_utgava eftersom jag också gillade humorn.

Men rumpleteazer är nog mitt val ändå. Det väcker så många frågor! Hur uttalas det? Finns det någon historia bakom? Hur många gånger kommer jag stava det fel?:D
 
Oj, det var ju jättesvårt!

Gillar begransad_utgava eftersom jag också gillade humorn.

Men rumpleteazer är nog mitt val ändå. Det väcker så många frågor! Hur uttalas det? Finns det någon historia bakom? Hur många gånger kommer jag stava det fel?:D

Det är en av karaktärerna i musicalen Cats som bygger på ett diktverk om katter av TS Elliot. Hur det uttalas får du höra om du spelar youtubefilmen i mitt inlägg :)
 
Det är en av karaktärerna i musicalen Cats som bygger på ett diktverk om katter av TS Elliot. Hur det uttalas får du höra om du spelar youtubefilmen i mitt inlägg :)

Tackar :bow:

Fast innan jag lyssnat på klippet trodde jag du gillade nicket Cats bäst :o

(Och nej, ingen Cats är med vad jag vet...)
 
Tongångarna gick hårda på Caustons polisstation, men till slut fick polischefen igen sin vilja och personalen var tvungen att acceptera de nya arbetstiderna ;)

DagDL idag 22.00
NattDL fredag 09.00
 
Senast ändrad:
@Smartass levererar genom att leva upp till sitt namn ser jag! :D

För att svara på den obligatoriska frågan väljer jag Kraxel, det låter så charmigt tycker jag. Påminner lite om Kråkan i Mamma Mu hur han låter när han inte riktigt får som han vill.
 
Jaha, vilka har vi med i leken då? Efter när folk skrivit sina inlägg:

Antilopen: Inspirerar mig till att lyssna på nittiotalsdancemusik, så är risken att jag kommer att gå lite lättare åt hen leken igenom? Nja, jag ska försöka hålla mig. Men är aktiv och skriver en del, bådar gott med någon som vill få igång leken. Valde Trolldryck som favoritnick pga ljudet.

Cora: Genererar mig med sin bild. Jag kan inte vara den enda som ser det jag ser i blommor porträtterade sådär? ;) Har endast skrivit ett inlägg till där hen tog begransad_utgava som favorit pga humor.

Kraxel: Har inte varit så jätteaktiv, men svarat rätt (;)) på frågan.

Trolldryck: Har varit lite OT-aktiv med antilopen, bra med aktivitet. Gillar Nutne pga enter och LOTR.

Nutne: Kommer med regelfråga. Bra att räta ut frågetecknen, men blir lite misstänksam när någon frågar om onda fen det första hen gör. O_o I övrigt inga ögonbrynshöjare, väljer begransad_utgava som favorit pga det låter viktigt och exklusivt.

begransad_utgava: Pekar tidigt ut eventuella sexuella innuendos i korvbritts namn, precis efter att hen valt britt som favorit. :D Skriver några inlägg och försvinner sedan ur leken, men har iaf på mig gjort intryck av att vara mer aktiv, förmodligen för att så många valt hen som favorit?

korvbritt: Kommer in och är lite dryg (I like!) och säger att hens är bäst men om hen måste välja ett annat blir det smartass eftersom hen är så smart. Och utlovar STORYN om nicket efter leken! ;)

mrs_badcrumble: Även hon inleder med att fråga om onda fen. :nailbiting: Förstår faktiskt inte riktigt hennes svar på frågan, väljer hon antilopen pga att hon är anti loopar eller för att hon diggar Antiloop? I övrigt inget uppseendeväckande. Mer än att hon är den enda jag vågar mig på att köna. :p

EttNyttNick: Kommer in med ett kort inlägg där hen väljer Kraxel som favorit pga att det det låter småkul och är kort och koncist.

smartass: Kommer in och lever upp till nicket genom att upplysa Kraxel om vad mitt nick kommer ifrån. Svarar inte på den obligatoriska frågan men det kommer nog.

Groznyj: Gillar EttNyttNick bäst pga enkelt och sant. Är förvånad att det inte var upptaget.

Vad jag kan se är det endast frontline som inte dykt upp ännu, men det var ju aviserat, så inget konstigt där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 051
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 299
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 503
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 567
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp