Bukefalos 28 år!

Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag HOPPAS att det bara är paranoia, det bara slog mig att iom LL inte vet vem som är vem kan man ju rent teoretiskt sett skapa två nya nick och vara med... Jag har inte sett något som tyder på det iallafall!
Det kan man teoretiskt sett alltid göra, inget hindrar någon ny att vara med och spela.
 
Det borde i så fall vara en regelöverträdelse och om man har en roll som tillhör den goda sidan och en som tillhör den onda, vem vill man i så fall ska vinna? :sneaky:

Jo men precis. Och oavsett om en hör bara till en sida borde det räknas som hint om en läcker info mellan rollerna, och det gör en ju i så fall.
 
Jag undrar, känner onda fen till ulvarna och/eller tvärt om? @quarter4ever
Det här tolkar jag, just nu, mer som en god som vill veta vilka tecken den ska leta efter i leken mellan ulvar och fe - än en ulv eller fe som vill söka kontakt.
oftast är det väl ändå goda som brukar dra upp sånt här?

Jag kan förstå att rumpleteazer reagerar - men jag tycker att hon biter fast. Är hon en fe/ulv som går ut hårt för att hitta sin/a vänner och spelar på att vi ska tro att hon är för tydlig för att vara ond?
Nja, jag har börjat tvivla jag.

Och eftersom jag känner att jag behöver lägga en säkerhetsröst nu så:

Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
För att hon pekar ut både mig och Nutne som ulv/fe som vill hitta varandra, medans det lika gärna kan vara rumpiz själv som vill hitta sin vän.

Sedan har jag tittat lite på svaren på den obligatoriska frågan:
Och jag har fastnat lite vid dessa:
Cora - Nutne: väljer båda begransad_utgava
Smartass - Kraxel: väljer båda rumpleteazer
Men jag vet inte om det säger något om vilka roller de har. Kanske kan vara hjälpsamt lite längre fram?
Min första tanke är att de som valt samma inte borde vara i lyan tillsammans, men samtidigt kan det vara alibi eller helt enkelt slump.
 
@Mrs_Badcrumble Jag tycker att biter sig fast är lite väl hårt, jag tog upp det och sedan har ni försvarat att det inte är så, och jag har inte genast lagt mig på rygg och sagt "ok", tycker inte att det är samma sak som att bita sig fast. Det finns mellanlägen mellan att bita sig fast och att släppa något. Och båda ytterligheterna vore dumt i detta läge av leken i mitt tycke.
 
Jag tror att det så tidigt i leken när det inte finns något att gå på och alla inlägg rannsakas noggrant i jakt på något misstänksamt vore rätt riskabelt att försöka hinta. Chansen för att fen/ulvarna bara sitter och tittar på medan goda tryter är rätt stor, samtidigt som de ju också måste ta alla de inläggen i beaktande eftersom man vet ju aldrig.
Och det är dessutom vanligt med sådana diskussioner just i början av leken där det finns onda som är dolda för varandra. Därmed inte sagt att det inte är möjligt att någon faktiskt försökt hinta redan, och att det gömmer sig en ond i hela diskussionen.

Men då ( tänker högt här med tanke på rösten som redan ligger): skulle en ulv i det fallet våga rösta på någon om de misstänker att det skulle kunna vara fen? Kanske, även om det vore tråkigt för dem att bli av med fen skulle det i värsta fall "se lite bra ut på cv:t" att ha varit nr ett på att rösta på fen antar jag... Fen är visserligen ond och kan ställa till med otyg för goda (kanske även lite för onda?) men har om jag förstått det rätt ingen egentlig "tyngd" i utgången av leken eftersom det är ulvarna som måste utrotas för att goda ska vinna, korrekt?
 
Jag tror att det så tidigt i leken när det inte finns något att gå på och alla inlägg rannsakas noggrant i jakt på något misstänksamt vore rätt riskabelt att försöka hinta. Chansen för att fen/ulvarna bara sitter och tittar på medan goda tryter är rätt stor, samtidigt som de ju också måste ta alla de inläggen i beaktande eftersom man vet ju aldrig.
Och det är dessutom vanligt med sådana diskussioner just i början av leken där det finns onda som är dolda för varandra. Därmed inte sagt att det inte är möjligt att någon faktiskt försökt hinta redan, och att det gömmer sig en ond i hela diskussionen.

Men då ( tänker högt här med tanke på rösten som redan ligger): skulle en ulv i det fallet våga rösta på någon om de misstänker att det skulle kunna vara fen? Kanske, även om det vore tråkigt för dem att bli av med fen skulle det i värsta fall "se lite bra ut på cv:t" att ha varit nr ett på att rösta på fen antar jag... Fen är visserligen ond och kan ställa till med otyg för goda (kanske även lite för onda?) men har om jag förstått det rätt ingen egentlig "tyngd" i utgången av leken eftersom det är ulvarna som måste utrotas för att goda ska vinna, korrekt?

Åh, det här inlägget stör mig litegrann. Det känns liksom lite väl lägligt, komma in och kasta tankar om att mrsBC nog kan vara god när mrsBC precis lagt sin röst (första, sticker ut). Det säger inte nödvändigtvis något om mrsBC även om de kan vara ulvar ihop så kan det lika gärna vara en ond TD som vill verka lite god och därmed skyddar mrsBC. Men ah, det här ringer illa för mig, därför kommer jag att rösta på TD nu, och hoppas jag hinner in för att omvärdera min röst senare.

rumpleteazer röstar på trolldryck
 
@rumpleteazer Haha, borde jag ha väntat några timmar med mina tankar? ;)
Oavsett så handlade dessutom inte inlägget om att mrsBC kunde vara god, det handlade först och främst om funderingar kring om jag trodde någon av de som diskuterat kring hintar och fen/ulvar egentligen behövde vara till deras nackdel. Försökte mest få fram att sådana diskussioner brukar äga rum tidigt i lekar där det finns dolda onda men att det i min erfarenhet sällan varit någon som faktiskt hintat så tidigt i leken... (nu säger ju inte "min erfarenhet" er så mycket när ni inte vet vad den består av, men jag är öppen för att det kanske är vanligare än jag minns det. :P )
Är det "skyddande" att ta upp en tankegång som varken talar till fördel eller nackdel för någon? :confused: Det var en "åh ena sidan, åh andra sidan..." med en frågeställning i hopp om att någon skulle vilja diskutera möjligheterna med mig/ha en åsikt.
Tycker du verkar vilja ha mitt inlägg till nåt det inte är...

OT: Tog oroväckande lång tid av förvirring innan jag förstod vem "TD" var... :banghead: :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 532
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 826
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 188
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 806
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp