Mörkaste tiden på året

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Wille
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 768

Bukefalos 30 år!

Jag lär ju knappast vara ensam om att den här tiden på året suger. Mörkt, grått och blött. Man hinner knappt vakna innan det är mörkt igen. Om tre dagar så vänder det. Då blir det inte längre mörkare. Då vänder det och blir ljusare igen. Jag längtar verkligen.

Jag försöker vara ute och göra saker när vädret är uthärdligt. Igår var faktiskt solen framme under någon timme. Superhärligt! Så jag fick lite gjort på ett projekt jag börjat med.

Annars blir det mest att jag sitter inne och häckar. Stickar på en tröja, syr grejer, gör film. Eller så är jag ute i verkstan och grejar. Jag har projekt på gång där också.

Jag sätter vårlökar - det känns som att jag startat Processen Vår då! Och läser frökataloger och planerar trädgården. Det hjälper massor. 💚
Jag har tyvärr fått prioritera ner trädgården och har knappt en tanke på den senaste halvåret. Men jag skulle behöva lite perenner till skogsträdgården. Hela min tillvaro kretsar dock kring överlevnad så det är det jag ägnar mig åt.

Jag tycker mörkret är vidrigt, förutom allmän deppighet pga ingen energi alls när vädret är som det är och det känns som natt redan kl 15 så blir min PTSD alltid värre så fort det blir mörkare pga vissa specifika trauman som triggas mer. Så här är det också överlevnad
som gäller och jag hittar liksom inte ut. Har mina två dagar i veckan jag går på daglig sysselsättning där jag trivs för jag kan vara mig själv, det och katterna gör att jag inte tippar över kanten.

Så jag förstår att det är väldigt kämpigt just nu med allt, när inget ger energi och du måste kämpa med så mycket mer än ”bara” årstidsbunden nedstämdhet och det är så tufft för det kändes som det var lite mer på rätt väg för dig ett tag :heart Jag hoppas det vänder lite när våren kommer.
Om du bara kunde få släppa på någon av alla orosmoln såsom ekonomin.

Jag lär ju knappast vara ensam om att den här tiden på året suger. Mörkt, grått och blött. Man hinner knappt vakna innan det är mörkt igen. Om tre dagar så vänder det. Då blir det inte längre mörkare. Då vänder det och blir ljusare igen. Jag längtar verkligen.

Jag försöker vara ute och göra saker när vädret är uthärdligt. Igår var faktiskt solen framme under någon timme. Superhärligt! Så jag fick lite gjort på ett projekt jag börjat med.

Annars blir det mest att jag sitter inne och häckar. Stickar på en tröja, syr grejer, gör film. Eller så är jag ute i verkstan och grejar. Jag har projekt på gång där också.
Jag fullkomligt älskar den mörka årstiden och ser inte fram emot ljuset :(
Värmen däremot är skönt.

Liknande trådar

• Livet och förändring
  • Arg, frustrerad och besviken på livet
  • Varför har jag inte köpt en adventskalender?
  • Min idyll

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka