Mose brinnande buske!

Baka_kun

Trådstartare
letar som sjutton efter en plantskola eller trädgård som säljer dessa, men det verkar ont om dem eller så letar jag på fel sätt. är det någon som kan tippsa mig åt rätt håll?
 
Sv: Mose brinnande buske!

Tror den är lite bökig att få tag på eftersom den är så giftig, att man helst inte ska ta i den - om jag fattat rätt förståss :o Har bara sett den i botaniska trädgårdar.

I Stockholmstrakten finns juh alltid Zetas trädgård (för lite ovanliga saker).

Berätta gärna hur det går,
 
Sv: Mose brinnande buske!

giftig vettefan. brukade bränna av frökapslarna med en tändsticka så slapp man brännsåren om man kom emot den, hade en helt enorm sådan på våran kolonilott förut nämligen och saknar både lukten och utseendet, så vacker!


Impecta hittar man vartdå mian?
liksom zetas trädgård?
 
Sv: Mose brinnande buske!

Utanför stockholm - Gustavshill - vet jag hade dem förut. En jag känner jobbade där för ett par år sedan och har fortfarande ärr efter att hon höll på med dem. :p
 
Sv: Mose brinnande buske!

Var på Plantagen igår, de hadde den! Inget för mej dock, även om den är jättefin, har läst att man kan få brännskador på händerna om man tar i den, har ju småbarn så det vill ja inte riskera...
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
732
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 873
Senast: Mabuse
·
Mat En krögare i en stad ofta en pizzeria får göra och sälja mat från flera olika koncept. Allt görs i samma kök och den artikeln jag läste...
2
Svar
36
· Visningar
2 463
Senast: pajaztar
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 265
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp