Motivation

Hur hittar man motivationen?

Jag är arbetslös sedan mitten på Mars och sedan dess i pandemin gått upp några kilon. Jag stör mig på mig själv att jag inte utnyttjat denna tid väl till att träna, laga nyttig mat (hitta nya recept) osv...

Jag vill ju träna och vara nyttig men allt som är gott och roligt är onyttigt.... typ...

Hur gör man?
 

Hur hittar man motivationen?

Jag är arbetslös sedan mitten på Mars och sedan dess i pandemin gått upp några kilon. Jag stör mig på mig själv att jag inte utnyttjat denna tid väl till att träna, laga nyttig mat (hitta nya recept) osv...

Jag vill ju träna och vara nyttig men allt som är gott och roligt är onyttigt.... typ...

Hur gör man?

Det får inte ta för mycket tid och tankeverksamhet tycker jag, utan själva omställningen ska gå lätt. Sen tycker jag om att ha ett bestämt schema att hålla mig till och slippa tänka så mycket själv. Viktklubb-appen fungerade jättebra för mig. där står precis vad man ska äta, bara att köra.

Sen handlar det väl också om ifall du verkligen vill gå ner i vikt och träna. Du kanske känner att du borde men trivs egentligen rätt bra med dig själv och är ingen träningsmänniska? Då är det ingen riktig mening.
 
Jag reggade mig på viktväktarna. Kör bara med appen och det har funkat jättebra. Jag som annars är bra på att fuska har kunnat hålla mig till att äta bra.
 
Jag insag att jag maste ga ner runt 12 kilo och startade pa en Keto diet (da jag annars ar hungrig jamt.
Jag har nu runt 2-3 kilo till att ga ner och ar aldrig hungrig och tycker att allt jag ater ar supergott. :) Nasta steg blir att ga over till mer Paleo stil pa mat tror jag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 927
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 174
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 133
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
630
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp