mountain horse.. high rider. någon som har?

P

Patricia

jag ska kanske köpa dom men e det någon som har sådana hur e dom? för det var 1 bra pris o dom såg sköna ut inte sådär stela som vanliga stövlar ser ut.... :smirk:
 
jag har ett par sånna stövlar. om är jättesköna. inte alls så stlea som tex graningestövlarna. jättebra köp. är helnöjd med dom! :banana:
 
ok.. vart köpte du dom?? nån internet sida? kosta dom?? för dom kostar olika!! :smirk:
 
Köpte mina förra hösten, älskar dom! Jag kan inte rida med dom (inbiten dressyrfjant som kräver sina dressyrstövlar året om!), men det finns inga skönare stövlar att jobba i stallet med.
 
Jag köpte mina på Horse Life i Upplands Väsby, just då hade de nåt erbjudande så jag fick den för 998:-

Jag trivs otroligt bra med dem och tävlar även i dem. Jag tävlar visserligen bara hoppning med den här pållen än så länge. Risken finns att om jag ska starta dressyr till våren kanske rider klasserna in mina gamla läderstövlar just för att de är så stadiga. Fast High Ridern är inte nå sämre den heller egentligen, men man är ju lite fånig med sånt där... :banana:
 
Jag har ett par,de är jättesköna! Dock tycker h´jag tt de är lite väl vida i skaftet,har normal,men det glappar som sjutton.Visst är det bra på vintern när man har långkallingar och massa sockor,men på sommaren kan jag inte ha dem..... Får skylla mig själv,köpte de via internet och var för lat för att skicka tillbaks dem....
 
jag har haft ett par nu i två år och jag älskar dom (har alltid hatat stövlar innan och bara använt på tävling) men nu har jag mina jämt!

många klagar på dragkedjan men jag säger en sak köp rätt storlek!! är dom tighta över vaderna så är det inte bra för då lär dragkedjan garanderat paja feter ett tag. mina är vida över vaderna och sitter knappt tight och därför har jag aldrig haft problem med dragkedjan.
 
Jag är SUPER nöjd med mina (haft dom 1år snart)
Jätte bekväma och mina har hållt super bra. :)

Bra stövlar till ett OK pris. :D

/Becky :bump:
 
Jag är oxå jättenöjd....supersköna stövlar, mjuka, går snabbt att "rida in"!
 
Jag köpte mina förra hösten efter att ha letat stövlar i flera år - har väldigt kraftiga vader och breda fötter, och high rider-stövlarna sitter som gjutna! De är ganska höga i skaftet, iaf i "min" storlek, så de skavde lite i knävecket först, men efter ett tag sänkte de sig, och nu sitter de perfekt! Dragkedjan gick däremot sönder efter ett tag (mitt i en hopplektion, jätteroligt), men då sydde jag helt enkelt igen dem helt istället - det är ju resår i skaften, så det är inga problem att dra på sig dem utan att öppna dragkedjan. De är väldigt mjuka och bekväma, men jag fryser lätt om fossingarna på vintern, så se till att du får plats med tjocka sockar i dem om du köper!
 
jag har ett par och är jättenöjd :) och så är dom ju så snygga oxå :love:
 
Har såna och tycker om dem.Men man har ju hört att dragjkedjan kan gå sönder så därför rengör jag dragkedjan rätt ofta och hittills har de faktiskt hållit.Så om du köper dem,rengör dragkedjan! Brukar ta lädertvål och torka av både stövlarna och dragkedjan och sedan hänga upp dem i stroppen till dragkedjan.
Tänk om man skulle vårda sina vanliga skor lika noga. :D
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som har dessa stövlar? Har breda vader så har beställt med Wide, enligt mått ska den passa precis så hoppas den går runt. Vanliga...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 294
Senast: Buongusto
·
Utrustning Jag har en fråga om rid tights om nån har tips om några bra som inte är så dyra. Det mest viktiga är att dom har mycket stretch så dom...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 369
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp