Mountain Horse Venice High Rider

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TAphoto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 820
T

TAphoto

Jag ska köpa mig ett par läderstövlar, mina första faktiskt. Jag känner att jag måste ha mer stöd och tänkte om dessa stövlar kanske skulle kunna funka. Jag har alltid gillat MH snyggt, stilrent och framförallt hållbart. Flera personer som har stövlar från MH är super nöjda och gillar de väldigt mycket. Så nu undrar jag om dessa stövlar passar mig.

* Jag rider ca 2-3 gånger i veckan. Blandade uteritter, hopp och dressyrpass. Men jag rider dressyr regelbundet en gång i veckan.
* Jag har kollat upp storlek och ska prova dem på onsdag och kanske köpa dem isf.

* Hur bra stöd är det i dom?

* Jag som aldrig ridit med stövlar, kommer det kännas väldigt stelt och stumt i början?

* Är det någon som har erfarenheter av stövlarna som kan visa bilder och en liten recension?

Sv: Mountain Horse Venice High Rider

Jag har ett par äldre MH High Rider stövlar som har fungerat bra som hemmastövlar. Har hållit tillräckligt länge för att dom skulle vara prisvärda (för vad jag köpte dom för x antal år sen..) Sköna att gå i och gick snabbt att "rida in". Är ganska mjuka i skaftet och man får inget superstöd direkt om jag jämför med mina dressyrstövlar men är lagom för allroundridning.
Dock kommer jag aldrig någonsin köpa MH produkter med dragkedja igen, dom går ALLTID sönder:grin: (viket det även gjort på stövlarna rätt snabbt och jag har fått byta på båda).

Är du inte van att rida med stövlar så kommer det nog kännas "stelt" i början men det gör det alltid mer eller mindre med nya stövlar, är oftast inte kul att rida med innan dom blivit "inridna".

Största nackdelen med dem är tyvärr dragkedjan... :( Den går oftast sönder i "förtid", går att laga/byta hos skomakaren och då be att få en grövre dragkedja som håller bättre.
Annars har jag hört att det är sköna stövlar, som passar utmärkt till det du behöver dem till.:)

Jag har MH-stövlar och har haft i säkert 10 år. Jag är helnöjd och sliter på mina dagligen :D Mina nuvarande (minns ej modell) har jag haft i 3-4 år och inte en skråma på dem. Ridit 1-5 hästar/dag i dem. De är ju inte nya längre precis men absolut användbara ett bra tag till. Ser inte särskilt slitna ut.

Skönare stövel får man leta efter. Bekväma både att rida och gå i. När mina är utslitna kommer jag garanterat att köpa ett par nya.

Till tävling väljer jag en annan stövel eftersom jag inte tycker mina MH är tillräckligt snygga men deras nya modeller är snyggare.

Om du kommer uppleva att de är stela kan jag inte svara på, jag har själv alltid ridit i stövlar i alla fall vid träning på banan. När du har gått in stövlarna så är de sköna och det tar inte särskilt lång tid att vänja sig. (Jag antar att det är samma sak som när jag omvänt skulle vänja mig vid att rida i ridskor.)

Mvh JV

Angående dragkedjan så minns jag inte om den gått sönder på mina nuvarande stövlar men däremot på tidigare modeller. Jag har fått för mig att kvalitén på dem är bättre numera?

Hur som helst så har jag aldrig sett det som ett problem eftersom jag lämnat in stövlarna till butiken jag köpt dem i och sedan har de fixat en ny dragkedja illa kvickt som sedan hållt lääänge. Om man behöver betala för kalaset så kostar det inte mer än ett par hundralappar ibland görs det gratis. Jag antar att det beror på hur länge dragkedjan håller. Den som sätts i efteråt håller.

Mvh JV

Det är väl generellt en nackdel på stövlar med dragkedjan bak, att de böjs väldigt mycket när man går och slits när man trycker ner foten i stöveln. Dvs dom brukar gå sönder förr eller senare oavsett märke.
Det som jag gnällde på just MH var att verkligen alla saker jag har köpt från dom med dragkedja har gått sönder rätt fort, har visserligen varit lätt att få byta varan men då har den nya gått sönder lika fort.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
9 383
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jag beställde hem ett par Opus High Rider från MH i veckan då de håller på att sälja ut den och några andra modeller till nedsattpris...
Svar
3
· Visningar
1 143
Senast: Fanny1012
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på... 2
Svar
22
· Visningar
3 512
Senast: Mustang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka