msn - skickade filer som ej går att öppna

_saga_

Trådstartare
Hej.
Jag kan inte öppna filer som andra skickar till mig via msn. När jag klickar på dom så står det bara att dom är skadliga för datorn.
Är det nån brandvägg eller dylikt som jag kan ta bort?
 
Sv: msn - skickade filer som ej går att öppna

Nej, du ska bara inte klicka på länken i msn, det är då de tas bort.
 
Sv: msn - skickade filer som ej går att öppna

Men öh, hur ska jag då kunna öppna filen om jag inte klickar på den?;)
 
Sv: msn - skickade filer som ej går att öppna

Klicka på typ "Öppna", eller om du vill krångla lite, så har du en mapp som heter "Mina mottagna filer" i "Mina dokument"
 
Sv: msn - skickade filer som ej går att öppna

nepp, dom finns inte där. Min dator raderar dom. Jag har prövat..
 
Sv: msn - skickade filer som ej går att öppna

Kollat före du klickar på länken i MSN?

Annars kan det vara ditt antivirus, och om det gnäller beror det med stor sannolikhet att det du får är något illasinnat program.
 
Sv: msn - skickade filer som ej går att öppna

Om du öppnar msn och klickar på verktyg/alternativ/ och sedan klickar på filöverföring.
kolla så att rutan "Inaktivera filöverföring automatiskt för kända riskfiltyper" är avbockad. Borde lösa problemet

Men tänk på att du verkligen vet vad det är du tar emot då du ökar risken för virus m.m.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag blir så irriterad. Bytte nyligen ner mig från Samsung s10 till Samsung a53. Annars nöjd men whatsapp trasslar. Har googlat en del...
Svar
13
· Visningar
630
Hemmet Inför flytten digitaliserade jag hela min film- och TV samling för att slippa släpa med en massa DVDer som vi ändå inte har nån läsare...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 828
Senast: Migo
·
IT & mobiler Jag har en pocketbook och till den har jag fått en sladd för att föra över filer mellan dator och plattan när jag lånar eller köper...
Svar
4
· Visningar
488
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Honungsfällan
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp