Iamia
Trådstartare
Jag och maken har börjat fundera/planera lite inför framtiden = har bl a börjat kolla runt efter ett litet hus i Sverige (bor ju i Tyskland nu). Redan under första dagen av Hemnetknarkande så hittade jag ett litet hus som bara skrek ”Köp mig!”. Huset uppfyller många (nästan alla) våra krav, men har ett par nackdelar. Varav den ”värsta” (för mig) är var det ligger.
Det ligger alltså precis utanför Munkfors. Detta är en del av Sverige som jag inte har koll på alls (kommer från västkusten och har inte ens besökt den hörnan av landet tidigare…). Har Googlat lite och det verkar rent teoretisk vara en ok plats? Men vad säger Buke? Hiss eller fetdiss?
Det är alltså inte själva storleken på samhället som är viktigt. Mer känslan. Vill tex inte hamna i en SD-högborg eller någonstans där det känns allmänt ”otryggt och ruffigt” eller där mataffär mm mest troligt kommer att försvinna inom kort. Så vad tycker Bukeoraklet; är det värt att ta sig en seriös funderare på detta huset (har noll brådska egentligen) eller ska vi släppa det direkt?
Det är alltså inte själva storleken på samhället som är viktigt. Mer känslan. Vill tex inte hamna i en SD-högborg eller någonstans där det känns allmänt ”otryggt och ruffigt” eller där mataffär mm mest troligt kommer att försvinna inom kort. Så vad tycker Bukeoraklet; är det värt att ta sig en seriös funderare på detta huset (har noll brådska egentligen) eller ska vi släppa det direkt?