Nej jag tänker inte bara just på på- och avstigning, det var bara ett exempel. Jag, som inte jobbar hemma, ser ju människor i kollektivtrafiken, i affärer, till och från jobbet, på jobbet (ej vårdpersonal) osv. Det är en samlad bedömning.

Ok, då har vi olika erfarenheter. Kanske skiljer det också mellan olika ställen. I våras/somras när jag hade mer anledningar till att röra mig märkte jag stor skillnad mot Stockholm och andra städer, som Malmö t ex. Men numera borde ju de flesta insett att det inte är en "stockholms-sjuka" som jag hörde mycket då.
 
Det blev tydligen fiasko med 😷 i kollektiv trafiken. Klart folk inte behöver ha det om dom inte vill. Har dom inget på sig trots uppmaningar så blir det ändå inga påföljder. Tandlöst som alltid i Sverige
 
Det blev tydligen fiasko med 😷 i kollektiv trafiken. Klart folk inte behöver ha det om dom inte vill. Har dom inget på sig trots uppmaningar så blir det ändå inga påföljder. Tandlöst som alltid i Sverige
Där jag åkte i morse såg jag en utan, han satte på när han kom på tåget. Inte många åkte i vilket fall ändå. Hem var färre men det var vid 12, och då behöver man inget. Var var fiaskot?
 
Det blev tydligen fiasko med 😷 i kollektiv trafiken. Klart folk inte behöver ha det om dom inte vill. Har dom inget på sig trots uppmaningar så blir det ändå inga påföljder. Tandlöst som alltid i Sverige
Varför skulle det bli påföljder när det är valfritt?
 
Man behöver inget överhuvudtaget. Det är ju det som är grejen 😁
Grejen är ju att man vil ju gärna följa de råd och rekommendationer vi har. De flesta av oss vill ju nog det i alla fall. Därför tror jag att de flesta som åker har eller snart har munskydd under tiderna som satts. Djupdyk nästa vecka och se hur det ser ut när folk på allvar kommer tillbaka till sina jobb.
 
Det blev tydligen fiasko med 😷 i kollektiv trafiken. Klart folk inte behöver ha det om dom inte vill. Har dom inget på sig trots uppmaningar så blir det ändå inga påföljder. Tandlöst som alltid i Sverige

Njaa.. Har i UK ar de obligatoriskt med munskydd i kollektiv traffik och i affarer. MEN det ar inte upp till affarer eller kollektiv traffik forare att saga till folk att ta pa dem.
Man KAN fa boter men tror inte jag sett eller hort nagan som fatt det. Daremot har de hant om dom brutit upp en fest med 30pers.
Intressant att du alltid valjer att trasha sverige sa mycket.
 
Grejen är ju att man vil ju gärna följa de råd och rekommendationer vi har. De flesta av oss vill ju nog det i alla fall. Därför tror jag att de flesta som åker har eller snart har munskydd under tiderna som satts. Djupdyk nästa vecka och se hur det ser ut när folk på allvar kommer tillbaka till sina jobb.
Här är det så många som har munskydd nu att det nästan känns lite dumt att inte ha det, så grupptrycket kommer nog påverka en hel del.
 
Här är det så många som har munskydd nu att det nästan känns lite dumt att inte ha det, så grupptrycket kommer nog påverka en hel del.
Det var precis så jag tänkte i morse när jag såg alla. Det åker så få denna veckan (många lediga fortfarande ju) så det hade inte behövts egentligen, men jag såg alla med och tänkte att det var tur ändå att jag hade eftersom det hade känts dumt att vara den enda utan.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
2 725
Senast: Mia_R
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 538
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
6 988
Senast: Ajda
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 406
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp