Bukefalos 30 år!

Men jag måste ändå säga att RC Renal har gjort underverk med Tonis päls. Hon har sett ganska skruttig ut, men nu ser hon fin ut. Ändå har hon bara hunnit äta 3 provpåsar av det.

Men jag måste ändå säga att RC Renal har gjort underverk med Tonis päls. Hon har sett ganska skruttig ut, men nu ser hon fin ut. Ändå har hon bara hunnit äta 3 provpåsar av det.
Mush och annat färskfoder är inte att rekommendera till njursjuka katter.
De behöver ett foder med bland annat låg fosfathalt och rätt mängd protein (ej för mycket/för lite). Annars kan njursjukdomen förvärras snabbare.
RC Renal är ett lämpligt foder.

Nikita fick njurproblem pga att jag inte fick i henne blötmat, förutom en halv påse Sheba ibland. Försökte faktiskt mush, hon stirrade på mig med arga, gula ögon på mig som jag försökte förgifta henne.Hon var också mycket kräsen.

Megara skulle säkert äta mush (hon äter allt). Men hennes mage tål tyvärr inte ens bara blötmat (Bozita) eftersom hon blir så hård i magen. Så vi kompromissar här hemma med RC fiber torrisar och Bozita. Då håller sig magen relativt bra. Innan la jag i loppfrö och ibland laktulos men det hjälpte bara delvis. Nu dricker hon bra, så jag hoppas bara att det ska räcka. Än så länge verkar hon ok, men jag ska in med henne till seniorkontroll där de förhoppningsvis också kan kolla njurarna. Tyvärr blir hon ju helt skogstokig när vi ska dit. Jag kanske ska droga henne med bonqat innan jag tar in henne.

Mush och annat färskfoder är inte att rekommendera till njursjuka katter.
De behöver ett foder med bland annat låg fosfathalt och rätt mängd protein (ej för mycket/för lite). Annars kan njursjukdomen förvärras snabbare.
RC Renal är ett lämpligt foder.
Tack!

Vår katt ville inte ha Mush efter att ha ätit det sitt första år typ. Men då brukade vi lägga en boll i en liten glasburk med lock i kylen och sen tog fram och gav, spädde ut den med lite vatten. Sen la en ny fryst i burken osv.

Liknande trådar

• Lämplig kattras?
  • Snälla ge solskenshistorier på främmande föremål i magen!!
  • flytta och göra katterna till utekatter
  • Allergivänlig katt

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar