Musplattan slutat funka

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Fozzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 013
F

Fozzie

Köpt ny laptop i april 2010, en Dell Vostro A860, o nu i dag har musplattan slutat fungera!! :mad: Vet inte varför eller vad som har hänt. Ingan dyr dator men basics ska ju funka tycker man.

Vill inte använda den utan tänkte köpa en trådlös mus men det är ju bra om allt funkar som det ska på en ny dator.. Tips på vad man kan kolla upp när det gäller inställningar osv. innan man gör nåt mer drastiskt?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Musplattan slutat funka

Du har inte varit lika duktig som jag var en gång:angel:
Kom åt en knapp som stängde av den.

Kolla instruktionsboken och testa googla om det brukar vara problem med just den datorn kanske?:idea:

Det ÄR möjligt men jag tror inte det för den funkade lite först igår när jag slog på datorn, sen funkade den inte alls, sen gick den bara att föra åt sidan, sen la den av och har inte funkat alls de ggr jag har provat. Ska fråga min "svåger" han brukar va lite mer haj på sånt där. Vet ju i så fall inte vilken knapp jag har kommit åt heller :angel:

Jag har googlat lite men inte hittat nåt särskilt. Instruktionsboken, yes, där sa du något :o Den har jag inte ens tänkt på. Annars får jag väl kolla i garantin om man kan få den kollad.
Liiiite pinigt att lämpa in datorn och så är det bara man själv som klantat till det.

Saker man kan testa själv innan man lämnar in den är:
*starta om datorn (det antar jag att du redan gjort med tanke på att tråden startades igår, om inte så är det ett väl beprövat knep som kan lösa de mest underliga fel! ;) )
*installera om drivrutinerna. Brukar gå att hitta på tillverkarens hemsida, så surfa in på Dell och leta upp drivrutiner att ladda ner för din dator, det borde finnas en specifik för just pekplattan.

Jag googlade dessutom och hittade följande:
Q:My Dell Vostro A860 Touch Pad is not working even after instaling the driver is installed, Iam able to use USB mouse only. How can I solve the problem ? Is there any touch pad lock ?.
A:over the top of thetouch u can find a smaall button it could hav been pressed u release tat
then ur touch wil work
Det kanske kan hjälpa? (det gör lite ont i mig att posta så dåligt skriven engelska, men jag tyckte det var lämpligast att kopiera rakt av för att inte missa något)

Fungerar det ändå inte så ring Dells support (eller butiken där du köpte den om du inte köpte direkt från Dell).

Ja, testa knappen eller ring supporten. Gör inge annat drastiskt :)

Liknande trådar

Äldre Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker... 2
Svar
29
· Visningar
4 374
IT & mobiler Jag har en typ 12årig dator, statinär Acer. Den funkar när man startar den men man får ungefär vartannan gång starta om den för att man...
Svar
9
· Visningar
1 543
Senast: Attjoo
·
B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 985
Senast: BonnieS
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 759
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka