Saker som inte håller måttet?

Sv: Saker som inte håller måttet?

Eftersom det är en ryggsäck av känt märke, och stabil, så kan det ju vara så att du kan ställa in den i ryggen? Men nu tänker jag mer på stadiga vandringsryggsäckar i olika storlekar från sportaffärerna. Eller så kanske du valde en för fel ändamål?

Det är en vanlig ryggsäck, typ skolryggsäck. Tror inte det går att ställa in remmarna. Jag har bärremmarna rätt långa för att väskan ska komma ner lite och eftersom jag alltid gärna har ena remmen ner lite över axeln så gör det inte lika ont i ryggen nu. Remmarna är för breda för mina armar/axlar så de trycker på överarmarna. Himla konstig väska! Jag bär ofta på ryggen annars just eftersom det är smidigare även när det är tungt.
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Köpte den där juicepressen/råsaftcentrifugen ICA har billigt nu. Min sambo bröt sönder den första dagen. Nu gick det på garantin. Men jag är mycket tveksam på kvaliteten :meh:.
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Potatisskalare - How hard can it be? Vi äger nog fyra eller fem potatisskalare, varav en är kapabel att skala en potatis.

Blenders sliter vi tydligen ut på löpande band. Har provat tre olika och nu skiter vi det. Dom brinner upp :o.

Hörlurar håller jag med om, men har faktiskt lyckats hitta ett par nu som är skiiitbra (efter 15 års letande).
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Köpte den där juicepressen/råsaftcentrifugen ICA har billigt nu. Min sambo bröt sönder den första dagen. Nu gick det på garantin. Men jag är mycket tveksam på kvaliteten :meh:.

Sånt är så trist!! Saker ska ju tålas att användas tycker jag.
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Potatisskalare - How hard can it be? Vi äger nog fyra eller fem potatisskalare, varav en är kapabel att skala en potatis.

Blenders sliter vi tydligen ut på löpande band. Har provat tre olika och nu skiter vi det. Dom brinner upp :o.

Hörlurar håller jag med om, men har faktiskt lyckats hitta ett par nu som är skiiitbra (efter 15 års letande).

JA, potatisskalare ja!! Mamma har flera olika och jag hatar dem, så när jag ska hjälpa henne med middagen när vi har våra familjemiddagar så tar jag med egen skalare :D Min sån där i metall helt, den är jäklar i det bra! Den skalar allt inklusive hud...:o
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

+ några andra.

Ni vet väl att ni har reklamationsrätt?

Måste man ha kvittot kvar? Jag har en grej som jag vill reklamera, som jag köpte för ett halvår sedan. Den säljs bara hos den butik jag har köpt den hos, och jag tror inte den har funnits att köpa mer än nåt år eller så. Så det är ju inom tre år, fast jag kan ju inte bevisa det eftersom jag slarvat bort kvittot.....
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

JA, potatisskalare ja!! Mamma har flera olika och jag hatar dem, så när jag ska hjälpa henne med middagen när vi har våra familjemiddagar så tar jag med egen skalare :D Min sån där i metall helt, den är jäklar i det bra! Den skalar allt inklusive hud...:o

Den sorten kör vi också på, de andra är helt oanvändbara!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 291
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 529
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp