Mycket viktig omröstning

Varm eller kall tallrik?

  • Varm

    Röster: 10 3,8%
  • Kall

    Röster: 238 91,5%
  • Äter ur grytan och sparar disk i dessa dyrtider

    Röster: 22 8,5%
  • Något helt annat intressant svar

    Röster: 14 5,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    260
Ute tycker jag de flesta ställen har varma tallrikar? 🤔 Åtminstone innan de här elpriserna... Min vanliga lunchrestaurang har det, och det är verkligen inget fancy ställe.
Har aldrig ens reflekterat över att tallriken skulle vara varm ute. Det kanske den brukar vara, men isf har jag aldrig märkt det😅
 
Som någon nämnt innan beror det säkert på hur en presenterar maten också. I vår familj var det aldrig tal om att servera portioner, utan det har ställts fram skålar och serveringsfat så folk får servera sig själva även vid festligare tillfällen. Då blir ju en varm tallrik lite meh.
Undantaget någon förrätt eller efterrätt ibland, men även då blir en varm tallrik lite överslag eftersom de så ofta serveras kalla.
 
Har levt i 53 år utan att ha en aning om att det finns de som värmer tallrikar O_o
Själv försöker jag dra ner på arbetsmoment i livet för att orka med.
 
Har värmt tallrikar för att servera soppa på nyårsmiddag, men det är nog också enda gången jag tänker i de banorna. En bit kött eller fisk och potatis och sås tycker jag håller sig tillräckligt varmt till ett mindre antal matgäster. Men just med soppa som serveras på låga/ganska vida tallrikar blir ju snabbt hela rätten ljummen på ett trist sätt.

Jag har ju faktiskt en såstermos också kom jag på, det hjälper upp lite i sig om det är en sådan rätt som man vill ha riktigt varm sås till.
 
No animals were harmed i denna omröstning och inga småbarnsföräldrar eller andra utslitna medmänniskor behöver känna någon ågren över eventuellt utebliven tallriksvärmning. Ett i högsta grad frivilligt moment i såväl nöd som lust. :p

Kanske någon fått en julklappsidé till matnörden-som-har-allt-redan. Tallriksvärmare från Tomten. :rofl:
 
Aldrig ens tänkt tanken att värma tallriken hemma, inget som gjordes hemma hos mina föräldrar hellre och hos svärmor har jag aldrig fatt en varm tallrik.

Inte pa resturang heller, tror jag, inte som jag reagerat pa iaf. Nu äter vi iof inte pa ngr "fin" resturanger (bor i Österrike, i Sverige har jag inte ätit pa resturang pa evigheter). Nu i julhelgen kommer vi äta pa resturang vid tav tillfällen, da ska jag känna pa tallrikarna :)

Jag förstår hur du menar men kan inte rå för att se för mig hur någon går runt mellan borden på en restaurang och random klappar och känner på andra gästers tallrikar och mumlar för sig själv. -. Hmm, ja ganska varm denna...Nä den är kall,... -Mmm ja, aj!,, denna var varm :p
 
Jag har alltid ätit på kall/rumstempererad tallrik och inte reflekterat över frågan. Jag frågade sedan partner och fick till svar att det är ofta trevligt att servera och äta på varm tallrik.
Här har jag gått i fyra år och trott att vi båda är nöjda med livet och vardagen och så visar det sig att det finns en djup meningsskiljaktighet på den här punkten?! :eek:
 
Jag har alltid ätit på kall/rumstempererad tallrik och inte reflekterat över frågan. Jag frågade sedan partner och fick till svar att det är ofta trevligt att servera och äta på varm tallrik.
Här har jag gått i fyra år och trott att vi båda är nöjda med livet och vardagen och så visar det sig att det finns en djup meningsskiljaktighet på den här punkten?! :eek:
Det var kul så länge det varade..? :rofl:
 
Jag har alltid ätit på kall/rumstempererad tallrik och inte reflekterat över frågan. Jag frågade sedan partner och fick till svar att det är ofta trevligt att servera och äta på varm tallrik.
Här har jag gått i fyra år och trott att vi båda är nöjda med livet och vardagen och så visar det sig att det finns en djup meningsskiljaktighet på den här punkten?! :eek:

Du menar att stackaren gått och väntat på en varm tallrik i fyra år?! :(



:rofl:
 
Screenshot_20221217_161057_Facebook.jpg


#filterbubblan :angel::rofl:
 
Jag värmer kaffekoppen innan morgonkaffet, aldrig ens tänkt tanken att värma tallrikar. Skulle man slå på ugnen bara för det då?
Jag häller ofta i en liiiten slatt kaffe i första omgången som blir värmare. Den dricks alltså fisljummen i en klunk. Sen är glaset varmt och jag häller fullt.
 
Aldrig ens hört talas om fenomenet. Tror inte det är en tradition där jag kommer ifrån, men jag borde nog fråga den äldre generationen för säkerhets skull.
 

Liknande trådar

Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
822
Senast: Cattis_E
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 445
Senast: Gunnar
·
Hemmet I över ett halvår har vi funderat utan att bestämma oss. Vet att det finns några porslinsintresserade här så hoppas på input ☺ Vi (jag...
Svar
12
· Visningar
1 208
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp