MyDog 2023

MyDog över och det har varit en superhelg tycker jag! Tävlingen Idag gick inget vidare, men det är mäktigt att kunna tävla där trots att miljön är så svår för min hund. Att ta sig till tävlingsområdet är svårt. Jättesvårt.
Hundar, barn, folk...
Men när vi väl är på plats skiter hon i allt och bara kör. Stjärna ✨
 
Det blev två släta excellent för oss, idag med en tredjeplats. Nöjd med det med tanke på antalet anmälda (och snygga 😅) hundar! Hon är ju fortfarande en bebis! ❤️

Hennes bror däremot ställdes för första gången och blev 4BHK! Han är magisk! 😍

lp01ly7.jpg

Syskonen! 💕

Hann även träffa @Wingates idag! 👋🏻😁
 
Visa bifogad fil 110067
Vi fick två VG och 3e placering utan ck båda dagarna, det strösslades inte med exc och CK direkt! Det var många good, en sufficient och en cbj!! Aldrig sett det men den var så det så den knappt orkade gå runt… är så nöjd med Helmer som är stencool jämt, kanske lite VÄL cool 😂

Så trevlig modell! Blir glad varje gång jag ser corgis med lite mer "luft" mellan mark och bröstkorg. :D
 
Det blev två släta excellent för oss, idag med en tredjeplats. Nöjd med det med tanke på antalet anmälda (och snygga 😅) hundar! Hon är ju fortfarande en bebis! ❤️

Hennes bror däremot ställdes för första gången och blev 4BHK! Han är magisk! 😍

lp01ly7.jpg

Syskonen! 💕

Hann även träffa @Wingates idag! 👋🏻😁
Även jag träffade @Wingates. Och jag borde ju ha träffat dig med med tanke på att våra ringar var snett emot varandra och jag gick förbi flera ggr men jag tänkte inte alls på att du var där.
 
Så trevlig modell! Blir glad varje gång jag ser corgis med lite mer "luft" mellan mark och bröstkorg. :D
Åh tack! Han har även tidernas trevligaste psyke, otroligt mysig. Sen har han faktiskt fått både exc, ck, cert och blivit BIR på andra utställningar så han är inte helt oäven i utseende heller! Det brukar variera lite bland domarna om han är deras smak eller inte. ☺️
 
Även jag träffade @Wingates. Och jag borde ju ha träffat dig med med tanke på att våra ringar var snett emot varandra och jag gick förbi flera ggr men jag tänkte inte alls på att du var där.
Superkul att få träffa både dig, @Sleepan och @mysboll i helgen!

Jag har haft en superhelg, men nu är det skönt att vara hemma med Ammo igen! :heart Jag har stått i monter, kollat på dobbisutställningen (märklig domare idag) och gått på mässan. Skönt att ha fått prata av sig lite om dobermann 😂
 
Superkul att få träffa både dig, @Sleepan och @mysboll i helgen!

Jag har haft en superhelg, men nu är det skönt att vara hemma med Ammo igen! :heart Jag har stått i monter, kollat på dobbisutställningen (märklig domare idag) och gått på mässan. Skönt att ha fått prata av sig lite om dobermann 😂
Men jag kan inte förstå vad du menade med att Ammo inte är en monterhund :confused::laugh:

Wallan skulle få svart bälte i monterhund. Hon lovebombar alla som vill klappa på henne:p
 
Men jag kan inte förstå vad du menade med att Ammo inte är en monterhund :confused::laugh:

Wallan skulle få svart bälte i monterhund. Hon lovebombar alla som vill klappa på henne:p
Haha, nej han var väl så lugn och sansad när du träffade honom?
Han har inte lugnat sig fast han snart blir 8 😅
 
Är totalt slut efter helgen och hundarna har gjort en heroisk insats. Vi byggde monter i onsdags, stod ett pass på torsdagen, ställde ut lördag morgon och sen tog hundarna ett pass i montern (vi hade folk men inga hundar så mina fick ta det) och Winter och jag tog rasparaden, ställde ut söndag morgon och tog de två sista passen i montern plus rasparaden. Och så plockade vi ihop montern. Puh.

Lördag blev det inget HP för Lancelot, domaren var överlag petig med hanar som inte var färdiga, både junioren och unghunden fick VG och det verkade som han inte riktigt kunde bedöma en hund under utveckling. Hans syster fick dock HP och blev BIR-valp (det vara bara de två).

Söndag var Lancelot ensam valp och fick HP och superfin kritik. Vi fick därmed göra ett kort besök i finalringen, vilket ju var döhäftigt. Så klart konstrade han precis när domaren tittade, men han hade ju troligen bestämt sig under förhandsgranskningen ändå. Och boxer har ju minimal chans att bli utplockade i Sverige.

Winter är totalt slut idag med duracellkaninen Lancelot är det full fart på. Jag är också totalt slut.
 
jag var förbi en sväng men som det creep jag är så tjuvkikade jag bara på er som var där och gav ammo en klapp utan att ge mig till känna
:D
:bag:
 
Jaha då hade jag fel.. Är rätt säker på att det var @Wingates som stod brevid dobermannen jag klappade dock.
Smygklappade dock inte @Wingates, så creepy är jag inte ;)

Och tror jag såg @Linda_A med. (Men uppenbarligen är jag lite för snabb med att dra slutsatser)

Jag var ju där hela lördagen och söndagen, så högst troligt! Hade en beigerutig kjol och kavaj och höga svarta stövlar. :) Och en boxer. ;)
 
Jaha då hade jag fel.. Är rätt säker på att det var @Wingates som stod brevid dobermannen jag klappade dock.
Smygklappade dock inte @Wingates, så creepy är jag inte ;)

Och tror jag såg @Linda_A med. (Men uppenbarligen är jag lite för snabb med att dra slutsatser)
Var det en svart dobbis så klappade du Lincoln eller Qruella, Q är en 7 mån valp och en avkomma till Ammos halvbror - så isf var det nära iaf :D


Men mig såg du garanterat om det var nån med rosa hår! Du skulle ju sagt hej, jag är rätt ofarlig!
 
Var det en svart dobbis så klappade du Lincoln eller Qruella, Q är en 7 mån valp och en avkomma till Ammos halvbror - så isf var det nära iaf :D


Men mig såg du garanterat om det var nån med rosa hår! Du skulle ju sagt hej, jag är rätt ofarlig!
Då var det nog Lincoln. Hade gärna hälsat men ville inte avslöja mig som Bukemedlem för mitt sällskap. Jag menar tänk om folk jag känner skulle räkna ut hur mycket tid jag lägger på ett hästforum liksom..
:nailbiting:
:bag:😅
 
Det gick bra för oss
Bästa junior *2, slätt excellent på lördagen, excellent, ck på söndagen, oplacerad i bästa tik. Cruftskvalificerad
Fick fin kritik båda dagarna. Måste öva mer på att inte busa när man springer, men när hela livet är en fest så är det ju svårt att inte ta lite glädjeskutt när man är 11 mån :angel:

Bästa veteran *2, excellent, ck, cacib-v lördag, excellent, ck söndag oplacerad i bästa tik
Hon fick superfin kritik båda dagarna. Bra avslutning på utställningskarriären, 11 år gammal :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 522
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 182
Senast: manda
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp