MyDog 2024

Ah okej!! Har aldrig varit på mässa eller utställning och trodde inte man fick prata med folk som är där för att ställa ut :o att de var i ”business mode”, typ… haha

Det varierar från person till person. Det stämmer absolut för en del att de är väldigt fokuserade om de snart ska in i ringen eller om en uppfödare är där och tittar på valpköpare som ställer. Men är det stora klasser blir det ju ofta ganska mycket väntetid också. :)
 
Ah okej!! Har aldrig varit på mässa eller utställning och trodde inte man fick prata med folk som är där för att ställa ut :o att de var i ”business mode”, typ… haha
Man får läsa av situationen lite. Ser det ut som att personen håller på att förbereda sig inför att gå in i ringen så passar det såklart oftast inte. Ofta är det dock mycket väntan. Nu har jag aldrig varit på ngn jättestor hundutställning, enbart mindre, dock större kattutställningar, och ofta blir det lite prat med folket omkring sig, andra utställare och besökare som är nyfikna på rasen.
 
Tydligen har arrangörerna haft strul med att skicka ut info och nummerlappar till de som ska delta i Mydog 2.
Igår hade jag fortfarande inte fått något mer än bekräftelse på betalning och anmälan så i morse kontaktade jag arbetsgruppen. De berättade att de hade haft systemfel som gett problem. Efter att ha mailat uppgifter så kom ett mail med rubbet. Dock till skräpkorgen. Där har aldrig SKK eller Vkk-mail hamnat innan. Efter att ha pratat med lite andra deltagare visade det sig att även deras nummerlapp mm kommit till skräpkorgen idag.

Så ska ni ställa ut under Mydog 2 och saknar info. Kolla i er skräpkorg.
 
Då var Mydog över för oss för denna gången.
Wallan kom trea med ett Excellent. Hon var en ganska annorlunda typ än de hundar som föll dagens dommare i smaken. Men hon skötte sig fin för sin orutin. Nyfiken och glad mot allt och alla. Folk som fä. Och jag är nöjd med kritiken :)
IMG_6846.jpeg
 
Inga resultat att tala om på MyDog för oss i år. VG på Lancelot på torsdag, Exc på Winter. Bra kritiker av allrounddomare som ändå hade fint öga för rasen. Delade inte ut något CK, så han var petig. Winters kritik var snäppet över de andra Exc hundarna, så tycker gott han kunde ha fått ett. På fredagen fick båda Exc men egentligen sämre kritiker eller mindre "kunniga" kritiker. Irländsk domare, så hon föredrog absolut den engelska typen, de fick en massa lovely i sina kritiker. Var dock för snäll med sina Exc, krävdes att hunden knappt ville vara där alls för att få VG.

Enligt pojkarna var höjdpunkten att jobba i rasmontern. Ibland gick ögonen i kors när det dök upp ett helt gäng nya människor och de inte kunde hälsa på alla samtidigt. 😅

https://www.instagram.com/reel/C2FGyNKNUre/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
 
Inga resultat att tala om på MyDog för oss i år. VG på Lancelot på torsdag, Exc på Winter. Bra kritiker av allrounddomare som ändå hade fint öga för rasen. Delade inte ut något CK, så han var petig. Winters kritik var snäppet över de andra Exc hundarna, så tycker gott han kunde ha fått ett. På fredagen fick båda Exc men egentligen sämre kritiker eller mindre "kunniga" kritiker. Irländsk domare, så hon föredrog absolut den engelska typen, de fick en massa lovely i sina kritiker. Var dock för snäll med sina Exc, krävdes att hunden knappt ville vara där alls för att få VG.

Enligt pojkarna var höjdpunkten att jobba i rasmontern. Ibland gick ögonen i kors när det dök upp ett helt gäng nya människor och de inte kunde hälsa på alla samtidigt. 😅

https://www.instagram.com/reel/C2FGyNKNUre/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
Det är nog Wallans högsta dröm att få sitta i en rasmonter och bli klappad och beundrad 😍
Frasses med men har är inte speciellt rasrepresentativ med sin klippta, lockiga päls.
 
Shoppade dessutom ganska mycket i år. 2 st hundbadrockar och en hink godis från Hööks, 2 godishinkar från Arken Zoo, frystorkat godis från MUSH, några korvar Vom och Hundemat eftersom de hade prova-på erbjudande, 2 st läderstryp från SwedeSun, 15 meter biothanelina från Sadelmakarna, ett nytt sorts hudtugg där man sparat pälsen och inte behandlat kemiskt alls (mycket populärt men funkade inte för Winter, han tuggade det mjukt och svalde för stor bit som vanligt) och en rågummiboll från SCL PetSupply. Den sistnämnda verkar väldigt tålig och populär.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 684
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 466
Senast: Snurrfian
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
67 68 69
Svar
1 360
· Visningar
44 988
Senast: Youmeoh
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 148
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp