Mygg/insektsnät till fönster

Bukefalos 30 år!

Milosari

Trådstartare
Tips på hur man får till det på ett bra sätt? Finns det kardborrband som inte lämnar märken eller hur fäster man på fönstret i en hyreslägenhet?

Träram med nät kör modern i sitt hus. Med fönsterhake så man 'låser' fast som så dom inte faller ut. Men kväver väl äldre typ av fönster.
Jag har tur att där jag bor så har jag 2 fullstora myggfönster och ett till trappen som man sätter utanpå-ish. Alltså öppna fönstret, ställ dit myggfönstret, sen går det stänga fönstret helt igen.
Dom ska sitta med nå clips som man viker ner, men alla är paj, så det är häftmassa som gäller 🙈

På inglasningen är det sånnadär konsoler som man skjuter åt sidan. Där har morbror byggt träram med klammrat myggnät som man ställer dit.
Fick byta nät iår, för satiken va skört det blivit..

Sån där kardborre som typ dörrarna har jag bara dåliga erfarenheter av..lr, fantastiska när de sitter uppe, mindre kul när färgen far sen 😅

Hur skulle ett viktat myggnät på gardinstången funka? 🤔 om man gör det fluffigt nog eller med lite support så kanske det håller ute hyfsat 😅

I ett rum har jag hängt upp en spetsgardin på en gardinspiral som är fäst i den vanliga gardinens väggfäste, så att spetsgardinen hänger innanför liksom.

När jag köpte mitt hus ingick det en träram med myggnät som passar de flesta av fönstren på nedervåningen - men det är äldre fönster.
Jag har några nya fönster nu, och i ett av de nya minifönstren (40*40 cm) har jag gjort en egen träram med myggnät. Men istället för att passa där själva fönstret (som ju är nyare och öppnad annorlunda än de gamla) är så passar det istället fönstersmygen.
Dvs fyra reglar uppskruvade med metallvinklar i hörnen till en fyrkant, sedan häftpistol för att få upp nätet. Och sedan ställer jag bara in nätet i fönstersmygen, det passar så precist att det står där bra utan att välta.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka