Söker tips om annan hud- eller kirurgtejp utöver de jag testat för att tejpa fast ögonfuktkammare av silikon

Bukefalos 30 år!

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag har en ögonfuktkammare i silikon som jag måste tejpa runt ögat varje natt. Jag har fått den för att minska mina kostnader för engångsfuktkammare. Men jag har inte hittat någon tejp som funkar riktigt optimalt.

Den här hudtejpen fäster bra på silikonet men upplever den tyvärr lite för grov för den känsliga huden runt ögat. Gör jätteont när jag drar bort den på morgonen och huden är irriterad.

leukoplast-por%c3%b6s-h%c3%a4fta-2-5cm-x-5-m-0.jpg

Den här kirugtejpen är snäll mot huden men fäster inte bra alls på silikonet varför det gör det svårt att få fuktkammaren att sitta bra och blir det glapp så bevarar den inte fuktigheten som det är tänkt runt ögat och jag har ont i ögat på morgonen istället.

703426js.jpg

Istället för att bara fortsätta att köpa in olika varianter av hudtejper eller kirurgtejper på måfå tänkte jag höra om någon här har tips om någon hudtejp eller kirugtejp som kan fungera bra som både fäster och är snäll mot huden?

Upplever "vanliga" fäster bra men hudvänlig inte så fullt lika bra. Är själv känslig mot limmet och huden blir röd.
Fick denna av vården när jag tvungen fästa omläggning över brännsår när jag inte tålde det andra, går kanske klippa till lagom storlek. Som sagt sitter inte bästa, men var det eller ilsket röd 😞

1784141332605.webp

Upplever "vanliga" fäster bra men hudvänlig inte så fullt lika bra. Är själv känslig mot limmet och huden blir röd.
Fick denna av vården när jag tvungen fästa omläggning över brännsår när jag inte tålde det andra, går kanske klippa till lagom storlek. Som sagt sitter inte bästa, men var det eller ilsket röd 😞

Visa bifogad fil 188202

Tack för tips ska kolla upp denna. Kanske får höra av mig till vården om jag inte får det att funka och se vad de rekommenderar.

Det kanske inte alls fungerar för dig men det finns en tejp på biltema som man kan tejpa sportskador med. Den är elastiskt, mjuk och följer huden vänligt bra. Den är snäll mot huden och dessutom är den billig. Det negativa är väl att du nog får klippa till remsorna i rätt storlek själv. Den fäster i alla fall bra på det mesta och även silikon. Jag använder den hellre än plåster om jag får ett sår just för att den är så snäll mot huden.

https://www.biltema.se/fritid/trani...andling/kinesiologitejp-5-cm-x-5-m-2000036353

Det kanske inte alls fungerar för dig men det finns en tejp på biltema som man kan tejpa sportskador med. Den är elastiskt, mjuk och följer huden vänligt bra. Den är snäll mot huden och dessutom är den billig. Det negativa är väl att du nog får klippa till remsorna i rätt storlek själv. Den fäster i alla fall bra på det mesta och även silikon. Jag använder den hellre än plåster om jag får ett sår just för att den är så snäll mot huden.

https://www.biltema.se/fritid/trani...andling/kinesiologitejp-5-cm-x-5-m-2000036353

Tack för tips med det priset är det helt klart värt att testa!

Dottern opererades i mars och har fortfarande ärren tejpade men har reagerat på tejpen du vidare ovan. Hon köpte mepitack-tejp efter tips från hc och tycker den är okej mot skinnet. Men den är asdyr så jag ska kolla med henne om hon tror den fäster på silicon så återkommer jag. (Påminn mig gärna om du vill veta om den funkar på silicon, mig minne är inte det bästa)

Dottern opererades i mars och har fortfarande ärren tejpade men har reagerat på tejpen du vidare ovan. Hon köpte mepitack-tejp efter tips från hc och tycker den är okej mot skinnet. Men den är asdyr så jag ska kolla med henne om hon tror den fäster på silicon så återkommer jag. (Påminn mig gärna om du vill veta om den funkar på silicon, mig minne är inte det bästa)

Tack för att du kollar med henne! 🙂

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?