Myggnät till inåtöppnat fönster?

gul_zebra

Trådstartare
Jag kan ju inte vara den enda med fönster som öppnas inåt och som vill slippa få in mygg och getingar. Jag kan heller inte vara den enda som inte kan smälla upp nånting på utsidan (hyresrätt, 4 våningar upp, plåt... Lite svårt att fixa). Hur har ni gjort?
 
Det har jag också funderat på men kom inte på hur man gör,så mina nya fönster i huset blev utåtgående.
 
Ja... så har jag alltid gjort med inåtgående fönster. Man monterar nätet på en ram av träläkt, som passar precis i fönsterramen när fönstret är öppet.
 
Finns skitbra med kardborre. Eller ja, näten är bra och borren kan vara kass, men självhäftande kardborre finns på rulle på ex Jula,Biltema.
 
Ja... så har jag alltid gjort med inåtgående fönster. Man monterar nätet på en ram av träläkt, som passar precis i fönsterramen när fönstret är öppet.
Det låter som nåt som skulle lämpa sig bra här - mest för att jag då kan sätta svetsnät på ena sidan och således kan ha fönstret helt öppet utan att mina katter tar sig ut bara det sitter ordentligt.
Turligt nog håller jag på näta in balkongen och ska köpa hem läkt till det framöver, så det får bli lite extra helt enkelt! :)
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 061
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
762
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 855
Senast: Mabuse
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp