Bukefalos 28 år!

Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Det är ju helt individuellt om man orkar ha häst och småbarn. Om t ex pappan jobbar väldigt mycket och du också måste jobba blir det kämpigt att få tiden att räcka till. Om du därmot inte behöver jobba alls är det väl inga problem att ha häst och småbarn? Det handlar bara om förutsättningar och prioriteringar.
Lycka till! :D
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Grattis till kommande gludklimp :) :banana: :banana:

Klart du kan ha kvar hästen. :)
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Att få barn är det största du har varit med om ! grattis!!
Hästen kan du ha kvar, om du har en förstående pappa till barnet ;)

Det är underbart att ha en häst att åka till en liten stund varje dag och bara vara sig själv, inte mamma eller flickvän eller anställd...

Jag sålde dock min när min lille kille blev drygt 3 år och jag börjat jobba. Prioriterade helt enkelt familjen just då, och det tror jag är viktigt. funkar inte att komma hem och låta sin sambo dra hela lasset med middag och barnpassning varje dag i det långa loppet....
Det är dock lättare om du har pållen hemma.
Jag var hästlös tills min kille blev 8 år och nu när han är 10 år har han fått en egen new forest som vi båda rider på för tillfället. Jag sålde min och köpte Ponny till honom. Framåt sommaren när han rider själv på ett säkert vis så köper jag en egen till mig igen. För mig har det alltid varit viktigt att barnet prioriteras i första hand, fastän jag lever och andas häst, det är verkligen det ända sättet jag vet hur man lever, med häst!! Så jag förstår precis hur du känner!
Du kommer känna om du hinner med pållen och det beror ju faktiskt lite på hur du kommer att jobba också...
lycka till med gosig bäbis!!
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Ewa skrev:
Efter att hela mitt liv sagt att jag ALDRIG skall skaffa barn, är jag nu i femte månaden och jätteglad över att få bli mamma, stolt, förväntansfull och nyfiken. Kanon helt enkelt!

Det här kanske inte hör till den här tråden, men eftersom jag alltid också sagt (och fortfarande säger) att jag ALDRIG vill ha barn är jag nyfiken på att höra varför du har ändrat dig? Om du vill berätta alltså ...
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Jag har en mycket förstående blivande pappa... som dessutom avgudar hästar själv, han rider inte, har inte gjort sedan många år, men han är uppvuxen på en ranch med hästar och tjurar och allt vad det innebär och är INTE rädd för att ta i skit och hjälpa till om det behövs, så den biten är jag inte orolig för. Han lär snarare hänga med ner till stallet när han kan :) Problemet är dock att han kommer inte att vara närvarande de närmsta månaderna, och vi vet inte när han kan vara här permanent, han är nämligen amerikan och att få flytta hit och bo i sverige är rena pappershelv-et rent ut sagt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Jag har egentligen inget bra svar på den saken :) Det bara "kändes" rätt helt plötsligt! Kanske inte från en dag till en annan, men över en period på kanske... fyra månader? ändrade jag mig helt.
Att gubben min älskar barn, har barn sedan tidigare och kunde erbjuda erfarenhet och stöd är nog en ingrediens. Att vi var tvungna att bestämma oss ganska omedelbart pga att han skall genomgå cellgiftsbehandling och förmodligen blir steril efter det är nog en annan. Det var litet "nu eller aldrig", vi diskuterade saken lääääänge, och många gånger, han visste när vi träffades att jag inte ville ha barn och det slutade med att jag fick övertyga HONOM om att jag faktiskt ville av hela mitt hjärta.
Men oavsett de två skälen, hade jag inte träffat just HONOM eller hade jag träffat honom ett år tidigare hade jag nog INTE velat. För ett år sedan hade jag nog snarare välkomnat utsikten att inte behöva oroa sig för att bli gravid.
Det måste vara nån sanning i det där med biologisk klocka eller nåt...
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Okej. Tack så mycket för förklaringen :bow:
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Grattis!! :bump: Så roligt med en liten!!

Visst fixar du det med häst. Min syrra har gjort det två gånger på raken. Det som behövs är en bil som kan parkeras brevid ridbanan som barnet kan sova i :angel: Hennes ungar har fått vara med mycket och inte bara varit hemma dygnet runt.

Men de första månaderna (kanske första året) så blir det så klart lite besvärligare, jag tror heller inte att man är så där i tipp topp direkt heller. Det blir mycket nytt. Men sen så! Man ska inte ge upp sitt liv bara för att man får barn! Jag tror faktiskt att det är roligare för barnen också om deras mamma har andra intressen än att bara sitta hemma eller hälsa på bekantan som enda aktivitet. Måtte ju bli rätt så enformig vardag...
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

hejsan! :banana:

Klart det kommer att gå bra med både bebbe och häst!!!

Och den där veterinären här i trakten det pratades om, kan ju meddela att nu har hon fått bebbe nummer TRE! En tös. Och är ute och jobbar för fullt, bara så du vet. :banana:
Hon tog bort en ponny i vårt stall två dagar EFTER beräknad födsel(med mage)..var tillbaka efter en vecka och kastrerade katten. Med barn.

Som andra har sagt, bebisar sover mycket, mocka och pyssla häst då! Rid på banan när du känner att du kan börja rida igen, och låt bebben sova i vagnen bredvid banan.

Min kompis hade sin dotter i en babysitter bredvid banan på sommaren, en hög med skallror och sånt bredvid och ungen lös upp varje gång hästen kom på "hennes" sida av banan! :)

Fixa en pålitlig medryttare som tar skogspassen och det mer "slitiga" i början, ta tillbaka mer allteftersom du orkar.

En annan väninna till mig, som har barn, säger att hon hade fått spader om inte haft sin kvalitetstid i stallet. Man måste få göra egna saker, annars blir man en dålig mamma till slut. Och som flera har sagt, det är bara bra för pappan att få ta barnet själv, tidigt. Då känner båda samma ansvar och samhörighet med barnet direkt. annars är det ju lätt att det bara är mamma som gäller till slut..

Behåll din häst, och njut av den tid du kan ha med den! Du både behöver och är värd det. Det finns pålitligt och duktigt folk som kan hjälpa dig ett tag.

Kram, lycka till och grattis till bebben!! :bump: :bump:

Snusmumrik :banana:
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Jag har fått barn nyligen och har fortfarande kvar min häst. Däremot så har jag haft henne avställd under en period och det rekommenderar jag. Då bebisen är nyfödd är det ganska skönt att slippa hästen, om man inte har den "hemma" förståss. Men att åka till ett inackorderings stall är bökigt.
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Försökte skicka en förklaring till dig men din PM-box är full.
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Vad löjliga dom är!
Klart att du skulle klara det, hur många på bukefalos är inte föräldrar å hästmänniskor? ;)
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Jo logiken säger juh liksom att det skall gå :p

Men logik och förnuft försvinner så lätt ut genom dörren när det enda man hör är negativa kommentarer och kritik....
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

se nu så många possitiva människor som svarat :) wihoooo klart du klarar det!

För övrigt är jag lite avis för jag är lite bebissjuk själv (trots att jag inte vill ha barn.... eg.... ?)

En liten nyfiken fråga har du blivit Mrs. ännu? :)
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

Hehe, nej inte ännu... Eftersom det kom en liten in i bilden, och vi givetvis vill ha pappa C med på förlossningen, var vi tvungna att vänta. Svea Rikes lagar säger nämligen att om han ansöker om att få komma hit som min make, kan det ta upp till ett ÅR innan det är klart, och innan det är HELT klart, får han inte ens komma hit som turist på besök... Med andra ord, papprena hinner aldrig bli klara innan liten kommer, och det känns litet viktigare att han kan komma hit innan dess... Efter det får vi ta pappers-tjuren vid hornen...
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

ok, men jag har varit ensam med min kille i många år också , det går jättefint!
Tänk på att det inte skadar pållen att vila ett tag, och om det krisar så kan du alltid låna ut på foder, det gjorde jag ( innan jag till slut sålde).

det här fixar du lätt som en plätt!!
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

ahhh det var det värsta att det ska vara så svårt att få komma hit från det stora landet i väst. Hoppas dom kan snabba på det hela sen.... trodde det var fritt fram att komma hit från amerika... jisses vad jag är naiv.... jag kan inte importera Brad Pitt hur som helst då? *suck*
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

*sucka* nä jag önskar det vore enklare...

Det senaste jag hörde bakvägen (Ja du vet juh vilken håla vi lever i) var att "Inte kommer han att komma hit, antingen ljuger hon bara eller så kommer han att lura henne, du skall se att hon blir ensamstående"

Dags att flytta kanske?
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

va det var det fräckaste? :eek:
Det där var rent jävla "avundsjuka-vilja-göra-illa-annan" snack....
Antar det var en tjej som yttrade sig och det är ju tyvärr världskänt att tjejer kan vara små djävlar mot varandra.... och speciellt i stall brukar det förekomma mkt sådant här.... (been there done that... liksom). Som sagt, dra i dom i gödselstacken :devil:
De som säger så har ju inget med det att göra, grrrr... du får tänka att du är smartare som inte sjunker till en sådan nivå :idea:
 
Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!

ja, det är en av det kvinnliga släktet, inte speciellt oväntat nej...

När det gäller den här specifika kommentaren kan jag lätt kasta den på dyngstacken, det är juh trots allt jag som vet sanningen... Men det är ett lågvattenmärke på vad som försigår..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
74 658
Senast: Mineur
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 096
Senast: linnsan
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 974
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 453
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp