När är katten fullvuxen?

Sv: När är katten fullvuxen?

Det varierar från ras till en ras. En del raser anses inte vara färdigvuxna förrän vid 3 års ålder, medan andra anses vara färdigvuxna vid 1 års ålder. Rent generellt tror jag dock att man kan säga att de flesta katter är fysiskt vuxna vid iaf 1½ års ålder.
 
Sv: När är katten fullvuxen?

Ett och ett halvt år :eek: Jag som tyckte de börjar se fullstora ut vid 9-10 månaders ålder. Men du menar alltså att de växer och blir större så länge?
 
Sv: När är katten fullvuxen?

Mabuse skrev:
Ett och ett halvt år :eek: Jag som tyckte de börjar se fullstora ut vid 9-10 månaders ålder. Men du menar alltså att de växer och blir större så länge?

De växer kanske inte så mycket mer på höjden efter ett år, men de fortsätter att bygga upp muskulatur ett tag efter, och som sagt, det varierar från ras till ras.
 
Sv: När är katten fullvuxen?

Britten räknas inte som färdig förrän vid 4 års ålder. Skelettet är färdigväxt runt 1 år på alla, men det finns mycket mer än så som ska utvecklas. Ju större och bredare katt, desto längre tid på sig att utvecklas färdigt.
 
Sv: När är katten fullvuxen?

Skogisarna växer i 3-4 år, och på denna tiden utvecklas de fantastiskt mycket, vissa kan vara fula ankungen och efter ett tag så é det en svan :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
280
Senast: Jeps
·
Katthälsa Hej, är det nån som vet nåt man kan kleta på ett bandage så katten inte slickar eller biter på det? Tänker det finns antibit för hästar.
Svar
12
· Visningar
539
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
445
Senast: ufot
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 757
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp