När allt bara är totalt jävla blä...

moster

Trådstartare
Ja, jag vet inte vart jag ska börja... Kanske ska börja med att be om ursäkt, för det lär bli ett långt inlägg. Några av er kanske har sett mitt inlägg i tex Hay day tråden eller nått jag skrivit i föräldrar forumet...
Men vad gör man när allt är totalt jävla skit och åt helvete?
Började skriva hela min livs historia men jag tror inte ni är så intresserade utav den...

Kan ju börja med att säga att jag är diagnostiserad med Adhd sen 18 års ålder och emotionell instabil personlighetsstörning (tidigare det som kallades för borderline om jag förstått det rätt) sen kanske 2 månader tillbaka.
Jag har väl alltid känt mig annorlunda än alla andra, så länge jag kan minnas. Har aldrig känt att jag passar in någonstans. Och framför allt känner jag mig fruktansvärt ensam.
Flyttat till ny stad, visserligen en timmes bilväg till gamla, men det är tydligen får långt för mina vänner att åka - dom gånger jag får kontakt med dom. Nu för tiden så svarar dom inte, eller så har dom inte tid... om jag skriver och frågar på sms tillexempel och frågar om dom vill göra något med mig så säger dom att dom ska återkomma efter att ha kollat scheman och sen hör jag inget...
Jag har alltid haft svårt att behålla vänner över en längre period. Vet egentligen inte varför, men det är som att allt bara rinner ut i sanden. Ofta ibland på fb så kan jag se folk göra saker tillsammans och undrar "varför frågade dom inte om jag ville vara med".

Har varit sjukskriven sen oktober för depression, självmordstankar ect och tanken är att jag ska börja jobba nästa vecka. Vilket jag senaste veckan känt att det inte kommer att gå... Senaste igår kväll funderade jag starkt på att ta mitt liv.

Vet nog inte vad jag vill med tråden... Behövde nog bara försöka skriva ut ångesten...
 
Ta kontakt med din läkare. Hur mycket är det tänkt att du ska jobba? Kanske kan det vara en bra ide att testa och se hur det går, om du är deprimerad och känner dig ensam så kan det vara bra att jobba och på så sätt få social kontakt med andra. Kanske till och med hitta nya vänner där. Du får också en chans att hitta rutiner i din vardag. Men om du känner att du inte är i skick att jobba så ska du så klart påtala detta för din läkare och se hur ni ska göra. När man är deprimerad kan de enklaste saker kännas omöjliga och att börja jobba efter en sjukskrivning är tufft oavsett. Har du någon samtalskontakt att prata med? Har du självmordstankar är det av största vikt att du har någon att prata med. Jag hoppas att det ordnar sig för dig.
 
Ja, jag vet inte vart jag ska börja... Kanske ska börja med att be om ursäkt, för det lär bli ett långt inlägg. Några av er kanske har sett mitt inlägg i tex Hay day tråden eller nått jag skrivit i föräldrar forumet...
Men vad gör man när allt är totalt jävla skit och åt helvete?
Började skriva hela min livs historia men jag tror inte ni är så intresserade utav den...

Kan ju börja med att säga att jag är diagnostiserad med Adhd sen 18 års ålder och emotionell instabil personlighetsstörning (tidigare det som kallades för borderline om jag förstått det rätt) sen kanske 2 månader tillbaka.
Jag har väl alltid känt mig annorlunda än alla andra, så länge jag kan minnas. Har aldrig känt att jag passar in någonstans. Och framför allt känner jag mig fruktansvärt ensam.
Flyttat till ny stad, visserligen en timmes bilväg till gamla, men det är tydligen får långt för mina vänner att åka - dom gånger jag får kontakt med dom. Nu för tiden så svarar dom inte, eller så har dom inte tid... om jag skriver och frågar på sms tillexempel och frågar om dom vill göra något med mig så säger dom att dom ska återkomma efter att ha kollat scheman och sen hör jag inget...
Jag har alltid haft svårt att behålla vänner över en längre period. Vet egentligen inte varför, men det är som att allt bara rinner ut i sanden. Ofta ibland på fb så kan jag se folk göra saker tillsammans och undrar "varför frågade dom inte om jag ville vara med".

Har varit sjukskriven sen oktober för depression, självmordstankar ect och tanken är att jag ska börja jobba nästa vecka. Vilket jag senaste veckan känt att det inte kommer att gå... Senaste igår kväll funderade jag starkt på att ta mitt liv.

Vet nog inte vad jag vill med tråden... Behövde nog bara försöka skriva ut ångesten...

:heart
 
Hej...
Ja för stunden är ångesten bort medicinerad...
Skulle kunna ringa min läkare och underbara sköterska på måndag, skulle inte vara några som helst problem att bli fortsatt sjukskriven. Problemet är väl att jag inte har råd att gå hemma längre...
Det är säkert som flera av er säger, att jag behöver komma in i lite rutiner och vardag...

Har ingen samtalskontakt, förutom när jag träffar sköterskan när vi tar blodtryck vikt ect för att hålla koll på medicinen...
Psykiatrin har inte råd med samtalskontakter längre... Fixar jag inte att vara hemma så får jag sängplats på psyk - där dom kollar till en var 15 minut, kan min sambo "lika gärna göra"...

Jag går på och jobbar 100% på engång. Fått nytt jobb, och dom vet inte om att jag varit sjukskriven så här länge och dom vet inte varför jag varit sjukskriven
 
Jag känner igen mig i det du skriver...

Eftersom du är diagnostiserad med borderline - emotionell instabilitet kanske DBT-terapi kan vara något?
Det var det bästa som hänt mig, som även jag har fått diagnoserna ADHD och borderline.
Visst, det var inte alltid hemuppgifterna blev gjorda i början, men t.o.m. det gick bättre till slut :)

Det där med vänner och relationer vet jag precis hur du menar, precis samma för mig.

Du får MER än gärna höra av dig om du vill skriva av dig, bolla tankar, bara prata eller om jag kan vara till någon hjälp :) (bor du i, eller nära, Uppsala har jag väldigt mycket tid över och ses gärna :) )
 
Jag känner igen mig i det du skriver...

Eftersom du är diagnostiserad med borderline - emotionell instabilitet kanske DBT-terapi kan vara något?
Det var det bästa som hänt mig, som även jag har fått diagnoserna ADHD och borderline.
Visst, det var inte alltid hemuppgifterna blev gjorda i början, men t.o.m. det gick bättre till slut :)

Det där med vänner och relationer vet jag precis hur du menar, precis samma för mig.

Du får MER än gärna höra av dig om du vill skriva av dig, bolla tankar, bara prata eller om jag kan vara till någon hjälp :) (bor du i, eller nära, Uppsala har jag väldigt mycket tid över och ses gärna :) )

Hej!
Jag vet att dom pratat om det på den mottagningen där jag går om någon typ av terapi... Men man ville "fixa klart" allt med Adhd:n först. Vet inte om jag nämnt det, men hade kontakt med vården när jag fick diagnosen, men sen rann allt ut i sanden (delvis för att jag inte hade något som helst förtroende för den mottagningen). Fick hjälp i höstas av psykiatrinsjourmottagning på sjukhuset (För att citera dom "här gör vi inga utredningar eller liknande, utan ser till att ha livsuppehållande vård - typ anti depp och sjukskrivning)

Pm:ar dig! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 621
Senast: Saigon
·
L
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 605
Senast: Sel
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 483
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp