När allt bara stämmer!

A

Annas

Igår när jag red fick jag en sån där superupplevelse! Pållen blev vid ett par tillfällen fullständigt totalt ridbar! Ryggen kom upp och framdelen lättade från marken, och jag kunde korta, länga, öka energin och rida riktigt flotta skolor nästan bara genom tankeöverföring! Det kändes helt underbart! Jag la på en kapson + träns för första gången på ungefär ett halvår, eftersom det blivit mycket ridning på kandar och träns pga träning inför tävlingar. Den senaste tiden har han varit lite tjafsig med munnen, så jag ville prova om det hjälpte med kapsonen. Och tidvis lossnade allt och det gick så där riktigt bra! ;)

Händer det ofta att era hästar blir så där riktigt fina att rida? För det mesta händer det mig bara kortare stunder, men nu igår så kom det vid flera tillfällen och höll i sig ett bra tag! Men oj så trött han blev! Man får nog tänka på att hästarna får jobba rejält när de går så där bra!
 
Grattis! :D
Än så länge tycker jag att det är fantastiskt med minsta lilla framsteg (att man över huvud taget KAN öka och minska t.ex ;)) eftersom min lilla kille bara är riden på "allvar" några månader. Men jag ser fram emot den dag man får den totala ridbarheten..... åtminstone korta stunder i taget.Upplevde det ganska ofta med min förra häst och det är en känsla man kan leva på i dagar!!!
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 446
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 097
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 383
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 240
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp