När det bara står protein i %

M

montgomery

Hur ska man då veta hur mycket som är smältbart? Har dobson & Horrells broschyr och det står inte kalcium eller fosfor eller magnesium heller! Ni som fodrar med det hur har ni tagit reda på vad det innehåller? Går man in på svenska hemsidan http://www.brogaardenisweden.com/ så står det protein och sen exempelvis 130 g. E de de som e smältbart eller bara hur mycket protein de e?

Fodrade med det förra året(utan höanalys :o) Ska skicka iväg höet på analys imorgon. Och ahn funkade bra på müsli och tyckte att det var smakligt så om det passar till höet vill jag ju fodra med det. Men de funkar ju inte när jag inte har värdena!

Snälla hjälp mig!
 
Ja det är ett elände med de utländska fodren faktiskt! Du får helt enkelt maila och tydligt förklara att du vill ha värdena per kg foder för smältbart råprotein, energi, kalcium, fosfor och magnesium.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 489
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 572
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Sitter å försöker göra en foderstat till min ponny, men blir snart galen. höet innehåller 90mg järn per kg. vilket gör att jag kommer...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp