Bukefalos 28 år!

När får man...?

En inflikning angående det här med dödsfall vs dumpning: Även vid dumpning är det ju en sorgeprocess i och med att man så gott som alltid har en plan för en gemensam framtid, och den planen försvinner ju när förhållandet inte längre håller. Alltså det kan vara en sorg för en planerad framtid man sörjer.

Plus att jag läst någon gång någonstans (ingen källhänvisning) att stressnivåerna vid separation är i samma nivå som när partnern går bort. Och alla är ju individer, vissa återhämtar sig aldrig, vissa fortare än andra. Inget är mer rätt eller fel utan bara ytterligare ett bevis på att alla är olika och fungerar olika.

Jag har aldrig sörjt så mycket som när jag blev dumpad första gången. Inte efter någons dödsfall faktiskt. Tog mig åratal att komma över fast jag gifte mig och fick barn och skilde mig.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 637
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 185
Senast: Ramona
·
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
2 873
Kropp & Själ Jag började ett nytt jobb i mars. Några månader senare satt jag i personalrummet innan jag skulle börja tillsammans med två andra...
Svar
9
· Visningar
1 388
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp