Bukefalos 28 år!

När föräldrarna tycker olika om aktiviteter

Nej, det är självklart att ni inte förstår. Största delen av er har ändå haft hyfsat normala uppväxter om man kollar på statistiken.
 
Varför i hela friden ska man göra sådana problem av saker? Låt barnet prova de aktiviteter han vill! Förhoppningsvis fastnar han för något "på riktigt", för ett starkt intresse för något (helst där man dessutom rör på sig) måste väl vara positivt för alla?

Jag tycker ärligt talat att pratet pm elitsatsning och nackdelarna med det låter ganska udda... Dessutom får man väl OM barnet vill elitsatsa i någon sport se till att själv vara en bra idrottsföräldrer...
 
Varför i hela friden ska man göra sådana problem av saker? Låt barnet prova de aktiviteter han vill! Förhoppningsvis fastnar han för något "på riktigt", för ett starkt intresse för något (helst där man dessutom rör på sig) måste väl vara positivt för alla?

Jag tycker ärligt talat att pratet pm elitsatsning och nackdelarna med det låter ganska udda... Dessutom får man väl OM barnet vill elitsatsa i någon sport se till att själv vara en bra idrottsföräldrer...

Om din uppväxt inte varit normal, så försök ge barnet en bättre! Du vet ju hur du inte ska göra!
 
Nej, det är självklart att ni inte förstår. Största delen av er har ändå haft hyfsat normala uppväxter om man kollar på statistiken.

Jag har haft en väldigt långt ifrån normal uppväxt men jag förstår ändå inte din ståndpunkt alls. Just för att min barndom var ett rent helvete kör jag aldrig över mina barn varken när de var små eller nu när de är vuxna. Deras vilja är viktig oavsett om de är två år eller 25. Jag ville ge mina barn hela världen istället för någons märkliga idéer om hur livet ska vara/är. Livet blir vad man gör det till om man bara vågar försöka. Visst kan man låta saker och ting hålla en tillbaka eller så tar man sina jobbiga och tunga erfarenheter och använder dem till positiva ting. Det är inte hur man har det utan hur man tar det som spelar roll. Du har en alldeles utomordentlig möjlighet att kunna ge ditt barn en så mycket bättre start på livet än vad du själv fick. Ta den!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 779
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 730
Senast: krambanan
·
Övr. Barn Nu har idoten gått över gränsen igen,fast denna gången mer än vanligt. Varit en vända till med familjerätten fast denna gången i...
2
Svar
27
· Visningar
2 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp