Bukefalos 28 år!

När kan jag bli gravid efter p-sprutan?

E

Ensamvargen

Jag skall försöka förklara min fråga lite. Jag är 27 år och har ett barn på 6 år separerade från hans pappa då han var 1 1/2 år, satte då in en p-stav som fick sitta inne i ca 3 år. Hade problem med stänkblödningar som kunde hålla i sig i flera veckor i sträck under tiden spm jag hade staven. Kunde blöda 3 veckor för att sedan vara blödningsfri i 3 dagar innan jag började blöda igen. Jag tog ut staven efter 3 år och i samma veva tog jag min första p-spruta, vilket jag upprepade efter 12 veckor, men samma problem en massa blödningar hela tiden, man är oförmögen att känna sig fräsch och konstant trött. Jag slutade med p-spruta efter att jag hade tagit 2 st. Jättejobbigt helt enkelt. Nu till saken. Jag träffade en ny man efter mitt förra förhållande med min sons pappa och nu känner vi att det känns rätt att skaffa ett till barn. :love: Jag slutade alltså med p-sprutan för 8 månader sedan och då försvann mensen lägligt,:confused: har ju inte varit blödningsfri innan men då jag slutar med preventivmedel försvinner den helt. Jag har inte haft min mens alls sedan dess och har försökt bli gravid med min sambo utan lyckat resultat. Hur länge kan det ta innan min ägglossning kommer tillbaka? Det börjar ju kännas väldigt jobbig tänk om man inte kan bli gravid igen.
Man undrar ju också om det kan ha med att jag vart snittad sist som det inte blir nåt, kanske det har blivit något fel. Finns det någon med liknande erfarenheter eller någon som vet någon skriv gärna, jag börjar bli lite desperat.
 
Sv: När kan jag bli gravid efter p-sprutan?

Det är väl en känd verkan av P-sprutor just att det kan ta väldigt lång tid efteråt att kunna bli gravid igen. Det beror nog på hur fort din kropp gör av med hormonerna som injicerades, skulle jag tro.

Jag har inte hört talas om att det är svårare att bli gravid efter kejsarsnitt - därmed inte sagt att det inte kan svara så. Själv har jag inte haft några större problem...
 
Sv: När kan jag bli gravid efter p-sprutan?

Vad jag fått förklarat för mig (av BM) så kan effekten av P-sprutan sitta i över ett år efter att sista sprutan tagits
 
Sv: När kan jag bli gravid efter p-sprutan?

Det är väldigt olika. Jag får ägglossning nästan bums när jag slutar med sprutorna. Nu sista vändan så tog det lite längre tid men då har jag å andra sidan haft dem i sisådär fyra år.

(Men nu har jag börjat med dem igen, pallar inte all migrän jag får utan.)
 
Sv: När kan jag bli gravid efter p-sprutan?

Knapplån.

Jag har fått ägglossning/mens alltifrån 3 mån efteråt, upp till ca 1 år. Sista sprutan den här rundan "gick ut" den 1:a maj, och jag fick mens för ca 1 mån sen. Har blödit i princip konstant sen dess nu.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 629
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 490
Senast: Linn-Nora
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 559
Senast: monster1
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 961
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp