När klassen inte blir en tävling...

Krockodil

Trådstartare
Om det är mindre än tre startande i en klass så blir det ju ingen tävling. Man får väll chansen att rida programet för domaren i alla fall och få en bedömning men man kan inte bli placerad, får inga resultat reggade osv, om jag förstått detta rätt.

Undrar då om man väljer att inte rida klassen, får man tillbaka startavgiften då? Eftersom man anmält sig för att tävla och inte för att rida programridning?
 
Sv: När klassen inte blir en tävling...

Så det finns inga regler kring detta utan klubbarna/arrangörerna gör som de vill?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 286
Senast: Cambrie
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 805
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 941
Senast: starcraft
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 412
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp