Bukefalos 28 år!

när syntes det för er?

Status
Stängd för vidare inlägg.

lillsmurfagirl

Trådstartare
vilken vecka var ni när det började synas att ni var gravida?
Jag är i vecka 14..det syns en liten bulle redan..vill inte att det ska synas(är inte säker på att jag ska ha det men antagligen så behåller jag det)
 
Sv: när syntes det för er?

Tja runt v.14 tror jag, jag och maken kunde se det tidigare med efter v.14 gick det svårare och svårare att dölja.

Har du pratat med mvc?
Du bör ju ta reda på hur du känner snart, för du har ju inte så många veckor kvar som du får göra abort...!
Lycka till hur du än gör!
 
Sv: när syntes det för er?

Runt v 20 började det synas på mig,jag märkte det lite innan men runt v 20 var det väl som andra kunde lägga märke till det också...
 
Sv: när syntes det för er?

Det började synas i v. 27 så att andra såg det. Själv såg jag och sambon i v. 22.
Nu i v. 33 så syns det, men det är inte förrän nu som folk verkligen ser att jag är gravid och vågar fråga. De i stallet som jag inte sagt något till har inte anat något alls. :D
Känns ganska bra att inte vara såå stor, då orkar man fortfarande med vardagen mer eller mindre som vanligt.
 
Sv: när syntes det för er?

Jag är i v 17 nu och det har synts nu i nån vecka eller kanske två. Fast det beror lite på vem som tittar. När jag berättade det på jobbet i v 14 var det en som sa att hon misstänkt det en tid. En annan på jobbet sa nu i veckan att han misstänkt det (han fick inte veta det i v 14). Å andra sidan finns det de som sett lite förvånade ut när jag berättat det, så de kan ju inte ha misstänkt något (även om ingen säkert är jätteförvånad eftersom jag är 30 år och gift). Själv tycker jag att jag har anat det utan kläder sedan kanske v 13-14 eller så... Det är svårt att bedöma.

Jag har också fått frågan (eller hört spekulationer på omvägar) om jag varit gravid redan i somras, då jag inte alls var gravid. Visserligen hade jag gått upp några kilo, men de satte ju sig på hela kroppen och jättetjock var jag inte heller.

Jag gick över till mammabyxor nu i veckan och det syns tydligare då.
 
Sv: när syntes det för er?

Det var ganska länge sedan jag var gravid (13 och 9 år sedan) så jag minns inte när jag och pappan såg att jag var gravid. Men omgivningen började märka det i 6:e månaden, både i första och andra graviditeten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
310
Senast: pepp
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 098
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 634
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 453
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp