Bukefalos 28 år!

När telefonen skapar ord som du inte alls tänkt sms:a..

Fick en gång ett märkligt sms från min sambo.

Det stod nåt i stil med att "Andersson och Karlsson har fått balja" - dvs helt konstigt. Det skulle stå att kaninerna (deras namn) hade fått hö :p

Brukar även avsluta konversationer med min bror med jöjö ibland. Min telefon ändrade då till Jörgen :D
 
La in en annons då jag skulle sälja lite hästgrejer. Bla ett glen gordon träns. Eller som min telefon skrev; Galen Gordon...
Överlag kan telefonen ändra ord lite när som, ibland har jag skickat iväg sms som jag själv inte ens vet vad det skulle stå...
 
Jag brukar hämta upp en vän med bilen ibland och brukar då skicka till henne att hon kan gå ut till hörnan en liten stund innan jag är där. Men min mobil skriver alltid Hornborgasjön istället för hörnan...då hade hon fått gå långt:p
 
Min nuvarande telefon får inte ändra ord för mig, men den förra var riktigt besvärlig ibland. Särskilt eftersom jag ibland sms:ar på engelska och ordlistan är svensk = kunde bli precis vad som helst!
Annars tyckte den inte om ordet "grejer" eller "grejor", så det hände nog mer än en gång att jag skrev till någon att jag bara ska samla ihop mina greker innan jag åker.
 
Skulle messa min kompis en varm sommardag när vi skulle till stranden och fråga om hon hade kylklampar, vilket autocorrect ändrade till julklappar :D

"jag ska på tävling i Sydslätten blev "i Sydostasien"

Men roligast är nog permalänk (det som står efter / strecket i en webbadress) blev "spermabank"
 
Skulle messa min kompis en varm sommardag när vi skulle till stranden och fråga om hon hade kylklampar, vilket autocorrect ändrade till julklappar :D

"jag ska på tävling i Sydslätten blev "i Sydostasien"

Men roligast är nog permalänk (det som står efter / strecket i en webbadress) blev "spermabank"

Haha ja just det, du skulle ju till Sydostasien! Hur gick det med det egentligen? :D Du kanske kan kolla läget med våra könsdriftshästar samtidigt?:laugh:
 
Känner igen flera av orden ni skrivit tidigare, hamnat i många konstiga situationer pga det. Kan bidra med några andra. Har en kompis som kallas josse, det fick alltid auto till korre. Slutade med att hon började kallas det (min mobil ville förövrigt få det till jisses i detta nu).

En annan gång när jag var i skolan och försökte få tag i sambon och skulle skriva "Är du där?" Så blev det är "Är du sär?" Fick tillbaka en förvirrad gubbe och så ringde han upp och frågade va tusan jag skrev så för... Efter det brukar jag iaf försöka kolla min meddelanden innan de skickas :angel:
 
Min favorit är när "hahaha" ändras till "jahaja". Det är liksom tvärtom-stämning i det svaret och en låter så jävla tråkigt som svarar det på något kul.
Åh, min sambo svarar jätteofta "jaja" när jag skämtat och jag blir lika sur varenda gång. Måste liksom påminna mig att det faktiskt betyder 'haha' på spanska men det hjälps inte, blir lika irriterad ändå :p
 
Åh, min sambo svarar jätteofta "jaja" när jag skämtat och jag blir lika sur varenda gång. Måste liksom påminna mig att det faktiskt betyder 'haha' på spanska men det hjälps inte, blir lika irriterad ändå :p

Haha guuuu vad störigt! En vill ju ha asgarv-reaktionen och inte något likgiltigt. Han får väl börja skriva "jajajajaja" istället så det blir lite mer känsla i det :p
 
Själv tycker jag synd om min vän Åsa som får sms med inledningen "Hej Apa!" lite då och då, bara för att jag är för snabb att skicka och auto correct tycker att Apa är det enda rätta att skriva. Hon har slutat att påpeka det....

Och så har vi klassikern: När jag var supermagsjuk för drygt ett år sedan fick jag även ett sms-svar som lydde "Oh no, that sounds awful! Get well soon, LOL!". Min (icke alltid så klipska) vän trodde att LOL stod för lots of love...

Jag såg en print screen av en hel sms-konversation (som visserligen verkade rätt fejk, men ändå) mellan ett barn och en mamma där mamman uppfattat det likadant och också skrev LOL på de mest märkliga ställen eftersom hon trodde det kunde betyda lots of love. Det blev rätt roligt efter ett tag!
 
Haha guuuu vad störigt! En vill ju ha asgarv-reaktionen och inte något likgiltigt. Han får väl börja skriva "jajajajaja" istället så det blir lite mer känsla i det :p
Sjuuuukt störigt! Ibland skriver han jeje istället men då framstår han ju bara som jättekonstig liksom! Och ja, ska hälsa att du har ett bra förslag (jajajaja) och hoppas att han tar efter. Alternativt så kan ju hela Spanien anpassa sitt språk efter mitt och sluta tramsa med sitt jaja:ande :up:
 
Ett lustigt sms gick iväg till min man när vi skulle köpa en ny sittgrupp till vår altan. Jag var på affären och hade hittat en passande och skulle skicka "Hinner du komma och provsitta" och telefonen skickade iväg:

"Hinner du komma och prostata" :D!
 

Liknande trådar

Ridning Hej, Jag var tvungen att fundera lite över rubriksättningen. Jag skulle kunna skriva mycket men jag ska försöka fatta mig kort. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 263
Senast: nickan1
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 403
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 613
Senast: cassiopeja
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp