Bukefalos 28 år!

När telefonen skapar ord som du inte alls tänkt sms:a..

nexxa

Trådstartare
Ja, det här är tråden för oss att samla alla pinsamheter eller konstigheter som telefon korrigerat om till något helt annat än vad man tänkt från början..

Jag skulle skicka "Kul" till min pojkvän (idag sambo) och skrev "Kuk", försökte rätta till det ca 7 ggr men det blev "kuk" hela tiden. Tillslut bad han mig sluta :o

Skulle sms:a en nyvunnen bekant och skriva "Tack Jeanette!" Och skrev i stället "Tack lebbet!"

Till mamma: "Jag grattade precis Jesus på hans födelsedag, han tackade så mycket, fick sms precis" Jesus skulle vara "honom" egentligen

Har fler på lager som jag inte minns till fullo just nu. Återkommer !
 
Kul/kuk måste alla ha åstadkommit någon gång. Själv lyckades jag göra det i ett SMS till en uppsatt politiker. Om jag haft en cyanidkapsel...

Känner i övrigt för att dela dessa med världen. Jag vet inte varför jag tycker det är så förbannat roligt men jag skrattar så jag dör varje gång jag ser dem.

nyoom_nyoom_nyoom.jpg


3CoEsKO.png
 
Kul/kuk måste alla ha åstadkommit någon gång. Själv lyckades jag göra det i ett SMS till en uppsatt politiker. Om jag haft en cyanidkapsel...

Känner i övrigt för att dela dessa med världen. Jag vet inte varför jag tycker det är så förbannat roligt men jag skrattar så jag dör varje gång jag ser dem.

nyoom_nyoom_nyoom.jpg


3CoEsKO.png
Alltså den sista :rofl::rofl::rofl:
 
Jag skulle skriva "nu ska jag nörda zara larsson" det blev "nu ska jag mörda zara larsson":banghead:
En annan gång skulle jag skriva typ "hahahahahha" blev hagaslott:angel:
Och en gång skulle jag skriva "haha" och blev "hora" blev väldigt konstigt i sammanhanget:D
 
Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag skulle skriva, men min kompis skulle sova och då skickade jag:
Du är en jubelidiot.
:meh: :laugh: :banghead:
 
Min bästa, som tur var upptäckte jag det innan jag skickade. Känns som att min hovslagare kanske inte behöver veta status på min könsdrift? En liten varning utfärdas till alla som ska skriva lösdrift :D
B0B1035C-C6C4-4C63-9722-D34A72E8880F_zpsablsqsvt.jpg


En kompis frågar vilken storlek min dotter har, fortfarande oklart vad hon egentligen menade...
3F8D401E-99DA-4A68-B1AC-43EAD36DEFBC_zpsuqqn25fh.jpg
 
@Equilina - Läst kanske? :)

@cili - vad var det din telefon ändrade till typ gullefjun eller nåt sånt? Minns du? :D

Mitt bästa bidrag vad när telefonen ett tag envisades med att skriva motorcyklisten istället för mormor. Det är en viss skillnad! :angel:
Och vem jag har inte skickat iväg ett "God Kuk!" :D
 
@cili - vad var det din telefon ändrade till typ gullefjun eller nåt sånt? Minns du? :D
Dessvärre inte :(
Den telefonen jag har nu får inte autocorrecta, men den har en sån där intelligent ordbok som föreslår ord. Skulle skriva ett sms till dig som började med "Jag hittar inte mina" och där föreslog telefonen att nästa ord rimligtvis borde vara "ögon". Eeeeller inte?

En annan vän skrev plötsligt "Hey are you gay?". Jag frågade glatt vad hon spelade för spel (tänkte att det var nån sån där sanning eller konsekvens-grej där man måste skicka ett förutbestämt sms till någon i sin telefonbok). Fick tillbaka en förklaring om att hon testat en app där man pratar in sitt sms, och telefonen skickar iväg det. Det hon egentligen sagt var "Hej, hur är det?" :D
 
Hahaha! :rofl: Denna tråden var ju underbar! Har garanterat skickat massa konstiga, men minns dem inte :( Minns att en god vän skickade ett sjuuuuukt kul en gång dock, får se om jag lyckas hitta det :p
 
Eller vänta lite nu, var det inte nån svordom som blev till "gullefjun"? Har ett vagt minne av att jag varit förbannad och försökt författa ett sms som gjorde allt ännu värre
Jag vill minnas att du skulle beskriva hästen på nåt sätt? Jag kollade igenom smsen men hade raderat det :(
 

Liknande trådar

Ridning Hej, Jag var tvungen att fundera lite över rubriksättningen. Jag skulle kunna skriva mycket men jag ska försöka fatta mig kort. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 238
Senast: nickan1
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 366
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp