Nästa år måste man kvala till MsvB

break_a_leg

Trådstartare
Nyhet i TR II 2011 - kval till Msv B
2010-04-23

Nästa år införs kval i dressyr Msv C-klass för berättigande att få starta i Msv B.

Från och med 2011:

Mom 285 Kvalifikation häst

Till regional tävling
För att få starta i Msv B-klass skall ekipage två gånger ha uppnått minst 62,00% i Msv C:1 (LA:6 ) eller Msv C:2.
Till nationell tävling
För att få starta i Msv C-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i Msv C-klass på regional tävling.

2011 kommer LA: 6 att döpas om till Msv C:1

Som kval gäller ritter från föregående eller innevarande år. Detta innebär att kval gjorda under 2010 kan tillgodoräknas 2011.

Planerar Du start i Msv B-klass under 2011, kan Du redan nu förbereda genom att kvala i LA:6/Msv C!

Vad tycker ni?

Det kommer iaf att bli mycket färre Msv-starter nästa år;)
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

Bra. Och helt fantastiskt att SvRF flaggar för detta i så god tid :eek: :banana:

Men i gengäld kommer det att bli fler bortlottningar i MsvC...
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

Jo, så är det ju. Man hoppas att alla klubbar ser detta och planerar tävlingar efter "behovet".
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

det är igentligen bra, men jag är allergisk mot förändringar...:p

men jag som tänkt rida enbart msv b i år... då måste jag rida på 62% för att får fortsätta med det 2011? Men då å andra sidan har jag ju kvalat msv a... nåväl..

Fantastiskt att info finns ute i god tid så alla hinner med planeringen av tävlingar, både arrangörer och ryttare!
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

Jag kan se att det har sin poäng ja, för där är väldigt många som rider msvb som inte är färdiga för det..

Men har man försäljningshästar så är det ju bara urdumt! Man måste rida 15 miljoner tävlingar innan man ens kan få starta MsvA..
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

Fantastiskt att info finns ute i god tid så alla hinner med planeringen av tävlingar, både arrangörer och ryttare!

Dom kanske har lärt sig av sina misstag? ;)

De förändringar de gjorde på ponny (kval till nationell) kom ju ut i årets TR = det blir övergångsregler.
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

Jättebra med kval och jättebra att de kommer ut tidigt med det! Har du hittat det på SvRF direkt eller?
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

Det är säkert en bra regel, vet inte hur det brukar vara i msvb klasser nuförtiden. Här brukar alla få plats, men brukar det bli bortlottningar på tävlingar så är det ju bra med kval innan, så får de kvalificerade vara med.

Men den kändes lite mysko också, för det betyder väl att alla måste "hoppa" ner ett steg, för de som bara rider msvb och högre, måste väl någon gång under detta år(eller nästa) rida sina två msvc för att få starta msvb igen. Så då lär det bli stora klasser i början på året kanske?
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

Det är säkert en bra regel, vet inte hur det brukar vara i msvb klasser nuförtiden. Här brukar alla få plats, men brukar det bli bortlottningar på tävlingar så är det ju bra med kval innan, så får de kvalificerade vara med.

Men den kändes lite mysko också, för det betyder väl att alla måste "hoppa" ner ett steg, för de som bara rider msvb och högre, måste väl någon gång under detta år(eller nästa) rida sina två msvc för att få starta msvb igen. Så då lär det bli stora klasser i början på året kanske?

men om man kan kvala i MSVC i år måste man ju kunna kvala i MSVB i år också, dvs om man gjort 2 st 62% i MSVB i år får man väl starta MSVB nästa år?
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

Jag tror att det handlar om att från förbundets sida vill få klasserna att innehålla ekipage som har där att göra och inte de som exempelvis aldrig kommer upp i godkända %. Fast i Sthlm/Uppland är alltid msvB-klasserna fulla, ofta bortlottningar också.

I helgens Högbotävling var det ju så många starter att det blev två klasser till och med.
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

Jo, det borde ju vara så. :)

Men det står ju att man ska rida msvc/La6 iår om man vill kvala till nästa år, det står inte att man ska ha ridit på över 62% i "lägst msvc" under 2010 för att få rida 2011.
Aja, det lär ju lösa sig på nåt sätt. Hur många TR regler har varit lätta att förstå från första början :p
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

Jag tycker också det är bra. Som det ser ut idag finns det en hel del som rider MSV B som inte skulle ha en chans ens i LA, får tom. känsla av att det är bättre standard i LA:5 och 6 än vad det är i MSV...De som är bra i MSV är ju förstås bättre, men generellt.
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

men om man kan kvala i MSVC i år måste man ju kunna kvala i MSVB i år också, dvs om man gjort 2 st 62% i MSVB i år får man väl starta MSVB nästa år?

Klart du får rida Msv b nästa år om du rider msv b på minst 62% i år. Dessutom rider man på 62% 2 ggr i msv b:4, 5 eller FEI progarmmet har man kvalat Msv A.
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

Det här kan nog ha en bra effekt i de län där det är mycket bortlottningar,men om jag ser till mitt eget län så kommer det istället att innebära att det kommer att bli fler inställda tävlingar på denna nivå.Synd om de som verkligen hör hemma i MsvB de kommer att få åka längre för att kunna tävla.
 
Sv: Nästa år måste man kvala till MsvB

De Msv-B-tävlingar som vi arrangerat här har inte fått 30 deltagare ens.
 

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 214
Senast: Ewelina02
·
Dressyr Hej! Jag har tävlar en lokal LB på över 62% i höst och nu tränar jag och min ponny på LA/MSV nivå men har inte tävlat i det efter som...
Svar
4
· Visningar
3 828
Senast: hola
·
Dressyr Slänger in frågan snabbt. Citerar ur TR: "Till nationell tävling: För att få starta i Msv A-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00%...
Svar
2
· Visningar
1 523
Senast: Zaga
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 273
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp